A képviselő-testület beszámolója a közmeghallgatáson

2011.12.12.

 

Közmeghallgatás (2011. december 12. 18 óra Általános Iskola aulája)

 

Szili Lajosné polgármester:

Köszöntöm a mai közmeghallgatáson megjelenteket, a Képviselő-testület tagjait, a Cigány Kisebbségi Önkormányzat elnökét és a Német Kisebbségi Önkormányzat elnökét.
Tájékoztatom a jelenlevőket, hogy a közmeghallgatáson elhangzottakról jegyzőkönyv készül, melyet Kovacsik Réka vezet.
A közmeghallgatás lehetőséget ad arra, hogy a lakosság közvetlenül is elmondja véleményét az önkormányzat munkájáról, kérdést intézzenek a polgármesterhez, a képviselőkhöz és szó essen minden olyan témáról, amely községünket és lakosságunkat érinti.
A feltett kérdésekre lehetőleg azonnal válaszolni kell, ha ez nem történik meg, akkor 15 napon belül írásban kell választ adni.

A tisztelt jelenlevőket az Önkormányzat 2011. évi munkájáról kívánom tájékoztatni.

A Képviselő-testület 2011. évben, ez idáig 16 ülést tartott, melyeken összesen 106 határozatot hozott és 20 rendeletet alkotott. Az év végéig még tervezünk ülést tartani. Valamennyi ülésünk határozatképes volt, igazolatlan hiányzás nem volt.
A bizottságok összetételében változás nem történt.
A Képviselő-testület előtti 2011. évi önkormányzati munkáról szóló beszámoló a jelenlegi tájékoztatás, a Cigány Kisebbségi Önkormányzat és Német Kisebbségi Önkormányzat a 2011. évi munkájáról a testület jövő év eleji ülésén számol be.
Önkormányzatunk a Német Kisebbségi Önkormányzat számára irodahelyiséget és a Döbröközi Német Egyesület számára kiállító és foglalkoztató helyiségeket, a volt állatorvosi szolgálati lakásban biztosított.
A Polgármesteri Hivatal apparátusi összetételében a következő változások történtek:
tekintettel arra, hogy Kárpáti Csaba volt jegyző a kinevezését követő 2 éven belül az előírt képesítést nem szerezte meg, új jegyző pályáztatására volt szükség, melynek eredményeként 9 pályázó közül a Képviselő-testület 2011.október 1-jétől dr. Dóra Edinát nevezte ki településünk jegyzőjének. Azóta Kárpáti Csaba a Polgármesteri Hivatalban ügyintézőként dolgozik.
Kürthy-Kalló Timea szociális előadó munkaviszonya közös megegyezéssel megszűnt, szeptember 1-jétől a helyi óvódában óvónőként dolgozik. Helyette a munkakört Stier Mónika látja el. A megüresedett adóügyi előadói munkakör betöltésére pályázatot írtunk ki, 14 pályázó közül szeptember 1-jétől Kovacsik Réka tölti be a munkakört.
Közfoglalkoztatás keretében adminisztratív munkakört tölt be a Polgármesteri Hivatalban Viczéné Mózes Mária a Cigány Kisebbségi Önkormányzatnál Ruff Renáta.

A szociális igazgatással kapcsolatos tájékoztatás a következő:
az ellátásokban részesülők megoszlása:
időskorúak járadékában 5 fő részesül, melynek havi összege: 22.800 és 27.075 forint. Egészségkárosodottak rendszeres szociális segélyében 6 fő részesül, melynek havi összege: 25.650, 31.260 és 41.775 forint.
55 év feletti rendszeres szociális segélyezett száma 10 fő, a segély havi összege: 25.650 forint.
A korábbi nevén RÁT rendelkezésre álló támogatás, majd BPJ bérpótló juttatás, jelenlegi nevén FHT foglalkoztatást helyettesítő támogatásban 77 fő részesül, melynek havi összege 28.500 forint.
Lakásfenntartási támogatást 184 fő kap, melynek összege családonként változik, a közvetlenül az E-onhoz havonta utalandó 2.500 forinttól 9.100 forintig.
Ápolási díjban 6 fő részesül, melynek havi összege 10.200 forinttól 34.700 forintig terjed.
Temetési segélyt 23 fő kapott esetenként 10.000 forint összegben.
Temetési kölcsönt 3 fő kapott, 92.000 forint összegben 6 illetve 9 havi törlesztésre. Eseti segélyt 15 fő kapott átlag 3.000 Ft összegben.
A közgyógyellátásra jogosultak száma: 146 fő, melyből 78 az alanyi jogon, 56 a normatív jogon és 12 a méltányosságból kiadott igazolvány.
A mozgáskorlátozottak száma 83 fő, a részükre nyújtott közlekedési támogatás évi egy alkalommal 7.000 Ft mely összeg 100 %-ban támogatott.
A mozgáskorlátozottak családjában levő személygépkocsi után 33 fő részesül adómentességben.
A támogatások és ellátások megállapításának és számításának alapja a mindenkori nyugdíj minimum összege, mely jelenleg 28.500 forint.
A gyermekétkeztetés alakulása: a 65 óvódásból 19 szülő fizet, 46 gyermek térítésmentesen étkezik.
Az iskolások esetében a 121 tanulóból 17 tanuló után fizet a szülő térítési díjat, 104 tanuló pedig térítésmentesen étkezik.

Házi szociális gondozásban 24 fő részesül, várakozó 5 fő van. Gondozásukat 2 főállású gondozónő látja el, akiknek munkáltatója a Dombóvári Kapaszkodó Szolgálat.

A házi segítségnyújtás térítés köteles szolgáltatás, melynek összege óránként 250 Ft.
Szociális étkeztetésben jelenleg 45 fő részesül. Egy ebéd térítési díja 600 forint, melyből az étkezést igénylő jövedelemtől függetlenül adagonként 380 forintot fizet, az önkormányzat a normatíva 220 forintos összegét fizeti. Az étel házhoz szállítását a közfoglalkoztatottak végzik.
Jelzőrendszeres házi segítségnyújtásban jelenleg 6 fő részesül, szociálisan rászorult személy esetében a térítési díj havonta 690 Ft. A szolgáltatást a Dombóvári Egyesített Szociális Intézményen keresztül vesszük igénybe, 2 tiszteletdíjas gondozónő tevékenységével.

A gyermekvédelmi kedvezményben részesülők száma: 263 gyermek.
A kedvezményre való jogosultságot a jegyző évente felülvizsgálja.
A rendszeres juttatáson felül a szülő évente 2 alkalommal augusztus és november hónapban 5.800 Ft támogatást kapott, 100 %-os támogatással. A törvény a juttatással ingyenes tankönyv ellátást és ingyenes étkeztetést biztosít.

Önkormányzatunk által nyújtott egyéb támogatások:

Ebben az évben Bursa Hungarica felsőoktatási ösztöndíj támogatásban 20 hallgató részesült 10 hónapon keresztül, személyenként havi 2 és 3000 forint, összesen
515.000 forint összegben.
A 2012-es évre a Képviselő-testület 23 hallgató részére személyenként havi 3.500 forint támogatást állapított meg, 10 hónapos időtartamra, melynek teljes összege 805.000 forint.

Méhnyakrák elleni védőoltás költségeinek támogatásához 10 leány esetében összesen 180 ezer forinttal járult önkormányzatunk.

A korábbi évekhez hasonlóan önkormányzatunk ez évben is támogatta a civil szervezeteket, melynek összegét 1.800.000 Ft-ban állapította meg a Képviselő-testület. A felosztás a következők szerint történt:

Döbröközi Polgárőr Egyesület: 146.000 Ft, Döbröközi Cigányokért Kulturális és Szociális Alapítvány: 106.000 Ft, Döbröközi Fogathajtók Egyesülete: 82.000 Ft, Hagyományőrző Alapítvány: 200.000 Ft, Gyermekeinkért Alapítvány: 117.000 Ft, Döbröközi Községi Sportkör: 979.000 Ft, Döbröközi Óvodásokért Közhasznú Alapítvány: 170.000 Ft, Döbröközi Német Egyesület 50.000 Ft és a Nyugdíjas Klub 50.000 Ft.
A Képviselő-testület nevében köszönöm a civil szervezetek munkáját, melyet a szervezetek a saját területükön a településünkért tesznek.
Köszönjük a Vöröskereszt munkáját, most már az évi 4 alkalommal sorra kerülő véradásért és a kistérségben legnagyobb számban eladott vöröskeresztes bélyegért.

Közfoglalkoztatás helyzete:

Önkormányzatunk a korábbi évekhez hasonlóan ez évben is nagy hangsúlyt fektet a közfoglalkoztatásra, melynek rendszere teljesen átalakult. A közfoglalkoztatás a Belügyminisztériumhoz benyújtandó pályázattal és annak támogatásával valósul meg. A foglalkoztatás jelenlegi formái: rövid és hosszúütemű közmunka program,
értékteremtő közmunkaprogram, az október hónapban beindult szociális föld program és Start munkaprogram, a 2012. január 31-ig tartó Sorsfordító-Sorsformáló program és a Vízügyi Igazgatóság közmunkaprogramja.
A 33 főt magába foglaló, teljesen új Start munkaprogram, négy területre terjed ki: mezőgazdasági munkavégzés, illegális hulladéklerakók felszámolásával kapcsolatos foglalkoztatás, téli közfoglalkoztatás valamint bel -és külterületi belvíz elvezetési munkálatok. A 10,5 millió forint összegű 100 %-os bértámogatáshoz eszköz vásárlásra is 100 % támogatást kaptunk közel 4 millió forint összegben. Az eszközök megvásárlása már szinte teljesen megtörtént, ezek: kistraktor és tartozékai (utánfutó, talajmaró, eke, hótoló), motoros fűrész és fűkasza, vetőmagok, kemikáliák, fóliavázak, fóliák, üzemanyag, kenőanyagok, kerítésdrót, kéziszerszámok, munkaruha, védőeszközök és szolgáltatás.
A bér a szeptember 1-jétől bevezetett havi 57.000, a tevékenységhez szükséges szakképzettség esetén 78.000 forint összegű közmunkabér, melyet a dolgozók 8 órás munkavégzés után kapnak. Kötelező a heti bérfizetés, a foglalkoztatottak számlájára történő utalással, melynek összege heti nettó 13.120 forint, haviban számolva 43.296 forint. A jövő évtől a rövidtávú foglalkoztatás megszűnik. Önkormányzatunknak az önrész: Starton kívüli foglalkoztatás esetén 5 %-os mértékkel évi 1,2 millió forint, a foglalkoztatást helyettesítő támogatás önrésze 20 % mértékkel 3,5 millió forint. Látható, hogy a foglalkoztatással önkormányzatunk több millió forintot takarít meg.
Önkormányzatunk minden jogosult személy foglalkoztatását biztosította, megteremtve annak feltételét, hogy a jövő évben senki ne maradjon támogatás nélkül.
A nagy létszámú foglalkoztatás eredményeként kerül sor a közterületek, járdák, árkok, horhók, a temető, önkormányzati épületek folyamatos karbantartására, hulladéklerakó rendben tartására, bérkaszálásra, ebédhordásra, fóliás és szabadföldi növénytermesztésre, a termés egy részének feldolgozására (savanyúság, őrölt paprika készítésére), értékesítésére, a Polgármesteri Hivatal épületének fűtésére.
Mezőgazdasági termelést a tavasztól 3,5 ha szántó területen végzünk. A fóliás és szabadföldi növénytermesztéssel megtermelt friss és tartósított árut a heti 2 alkalommal tartott helyi piacon és konyhán értékesítjük, melyből befolyt összeg 1,1 millió forint.
A közfoglalkoztatottak telephelye a polgármesteri hivatal melletti volt jegyzői szolgálati lakás és a volt orvos lakás.
Benyújtásra került a 2012. évi Start munkaprogram pályázat, melyben 52 fő foglalkoztatásához szükséges bér és járulékaira 41,8 millió forint összegre és közel 12 millió forint összegű eszközre pályáztunk. Az ez évi foglalkoztatási területeken kívül a jövő évet illetően kazánprogramra is pályázunk, melynek kedvező elbírálása esetén az intézményeknél a gázfűtést kedvezőbb fűtési móddal (szilárd, aprítékos kazánnal) tudjuk költség kímélőbbé tenni.
A közfoglalkoztatás eredményessége a magas támogatás mellett köszönhető a két fő közfoglalkoztatás szervező előrelátó, jól megszervezett, hatékony munkavégzésének.

Környezetvédelem helyzete:

A környezetvédelem területén fontos kérdés a hulladéklerakó helyzete. Mindenki előtt ismeretes, hogy a szeméttelep működését a Környezetvédelmi Felügyelőség 2006.nyarán megszüntette, de a hulladékot továbbra is hordják a telepre, melynek folyamatos őrzését, rendben tartását 2 közmunkással biztosítjuk, de a legnagyobb segítség az, hogy a Mezőgazdasági Zrt. időközönként térítés nélkül betolja. A telep rekultiválásával kapcsolatos előkészületek a jövő évben egy nyertes pályázatnak köszönhetően megkezdődnek. A pályázatot – mely 100 %-ban támogatott - a Kaposmenti Hulladékgazdálkodási Társulás nyújtotta be, melynek településünk is tagja.
Jelen pillanatban a környezetvédelem legégetőbb problémája a hulladékszállítás kérdése. A hulladékszállítási díj összege évről-évre emelkedett, de a jövő év januárjától a jelenleg szállítást végző Kaposvári Városgazdálkodási Zrt. radikális díjemelést kíván alkalmazni, mely szerint az ez évi 208 forintos nettó díjtételt januártól nettó 299 forintra tervezi megemelni. Ez a költség az ez évi 8,2 millió forinttal szemben a jövő évben 12 millió forint lenne. A Képviselő-testület döntésének megfelelően, a hulladékszállítás egy részét, 3000 forint fizetését ebben az évben áthárította a lakosságra. Az ebből befolyt teljes összeget 1.375.000 forintot azonnal az útjaink kátyúzására és az Árpád utcai padka nyesésre fordítottuk. A következő képviselő-testületi ülésen napirend lesz a lakosság által történő magasabb, vagy a teljes szállítási költség megfizetése is. A Kvg-vel tárgyalást folytattunk a díjcsökkentés érdekében, de eredményre nem jutottunk. A kistérség településeinek jelentős részén évek óta már a lakosság fizeti a hulladékszállítás díját, negyedéves gyakorisággal. Ahol ez még nem történt meg, a jövő évtől tervezik alkalmazni. Önkormányzatunk a hulladékszállítási díjat a tavalyi évig teljes egészében vállalni tudta, de a jövőt illetően ezt már nem tudjuk megtenni.
Döntés a következő képviselő-testületi ülésen születik. Amennyiben a testület úgy dönt, hogy a hulladékszállítást, mint kötelező szolgáltatást a lakosság fizeti, a testület nevében kérem a lakosság megértését.
Önkormányzatunk így a kommunális adó teljes összegét beruházásokra, azok önerejére, vagy útjaink javítására, nemcsak kátyúzásra tudná fordítani. Elsők között tervezzük az Árpád utca aszfalt burkolattal történő megépítését.

A környezetvédelem szempontjából nagyon fontos szennyvíz beruházás megvalósítására még nincs lehetőségünk, mert a jelenlegi pályázati kiírás 2000 fő alatti településekre szól.

Községünk egészségügyi és állategészségügyi helyzete a korábbiakhoz hasonló.

A közrend és közbiztonság helyzete a bűncselekmények száma a rendőrkapitányság adatai alapján a tavalyi évhez viszonyítva nem romlottak.
E téma kapcsán nagy előrelépés lenne, amennyiben megvalósulna a Leader pályázatban benyújtott térfigyelő kamerarendszer kiépítése.

A Polgárőr Egyesület elnöke Vidus Attila lemondását követően Barna Tamás lett.

Néhány adatról tájékoztatás:

Községünk lakosságának száma jelenleg 2.053 fő. A 18 év alattiak száma: 364 fő, az aktívkorú lakosságszám: 1192 fő, a 60 év felettiek létszáma: 491 fő. A születések száma 19, házasságkötés száma: 8, a halálesetek száma: 17 volt ebben az évben idáig. A lakó ingatlanok száma 911, melyből nem lakott 138, külföldi tulajdonban 58 lakóingatlan van.

Az önkormányzat gazdálkodása:

Önkormányzatunk a már korábban megtett szükséges megszorító intézkedésekkel és megfontolt, takarékos gazdálkodással – a feladatok növekedésével járó megemelkedett kiadások, ugyanakkor a normatívák csökkenése ellenére is biztonságos működőképességét ez évben is megőrizte. Kifizetetlen számlánk nincs, az energiatakarékos villanyhálózat kiépítésére még 2001-ben felvett hosszúlejáratú hitel ebben a hónapban lejár. Jelenleg az IKSZT építéséhez felvett 15 millió forint összegű rövid lejáratú hitelünk van, melyet május 31-ig kell visszafizetnünk.

Költségvetési mutatóink:
A 2011. évi költségvetés tervezett bevételi és kiadási főösszege 324.188.000 Ft,
a ¾ éves teljesítés az áthúzódó beruházások miatt 176.902.000 forint.
A III. negyedéves néhány adat:
Önkormányzatunk működési bevételei 8,4 millió forint, a sajátos működési bevételekből: magánszemélyek kommunális adója 9,7 millió forint, iparűzési adó
16,6 millió forint, SZJA helyben maradó része: 9,2 millió forint, jövedelem különbség mérsékléséből 38,9 millió forint, gépjárműadó 9,4 millió forint,
normatív támogatás 22,2 millió forint, szociális feladatokhoz normatív támogatás
33,4 millió forint, közfoglalkoztatás támogatása 21,9 millió forint, folyószámla hitelkeret 21.400,000 forint, mely jelenleg sincs teljesen kihasználva, a II. félévi költségvetési beszámoló idején a keretből nem használtunk fel, IKSZT beruházásra hitel 15 millió forint, összes bevétel 189 millió forint.
Önkormányzatunk kiadásairól néhány adat:
személyi jellegű kiadások bér és járulékai 49,6 millió forint, munkaadókat terhelő
kiadások 9,8 millió forint, dologi és egyéb kiadások 35,1 millió forint, szociálpolitikai juttatások 45,6 millió forint, működési célú pénzeszköz átadás
26 millió forint, intézményi finanszírozás 22 millió forint összes kiadás 176,9 millió forint.
Kiadásainkhoz tartozik a Suti féle családi ház, tájház céljára történő megvásárlása.
Az ingatlant 3 millió forintért vásároltuk, mely összeg kiegyenlítése 3 egyenlő részletben történik. A falu közepén, a művelődési ház mellett, a legideálisabb helyen levő épületet hagyományőrző céljaink eléréséhez szükséges volt megvenni.
Önkormányzatunk gazdálkodását a már befejezett, a jelenleg folyó és tervezett nagy beruházásokhoz szükséges önrész biztosítása nagymértékben befolyásolja.
Önkormányzatunk életében ilyen nagy összegű beruházások és főleg, viszonylag egy időben - még nem voltak. A beruházások megvalósítását, tekintettel az önrész biztosítására is – célszerű egymást követő időszakra tenni.
Ezek nevesítve iskola beruházás 108 millió forint, melyhez szükséges 5,6 millió forint önrész megfizetésre került, IKSZT beruházás és működtetés 51,2 millió forint, melyhez szükséges önrész 12 millió forint, az utófinanszírozás miatt szükséges volt hitel felvétele, testületi döntés szerint 15 millió forint rövid lejáratú hitel a helyi takarékszövetkezettől, tornacsarnok felújítása 23,8 millió forint, a szükséges önerő 5,8 millió forint, vis maior 41,3 millió forint helyreállítás, szolgáltatás, a szükséges önrész 4,5 millió forint. Tehát sorrendben: az iskola befejeződött, IKSZT folyamatban, jövő év májusig a tornacsarnok, jövő év nyarán a vis maior.

A költségvetési egyensúly és önkormányzatunk működőképességének megőrzése érdekében kényszerülünk a hulladékszállítási díj fizetési módján változtatni. Felülvizsgálatra kerülnek a lakbérek, elkezdjük az önkormányzati temetőben a 25 éve lejárt sírhelyek megváltási díjának beszedését, melyek az egyházi megváltási díjakkal megegyeznek: egyes sírhely 5.000 forint, kettes sírhely 10.000 forint 25 éves időtartamra.
Az adóhátralékosokkal szemben igyekszünk még szigorúbban és hatékonyabban eljárni. Adómérséklésre vagy adóelengedésre nem került sor, részletfizetési engedményre igen és a letiltások is folyamatosan történnek.
A törvény által tervezett új adónemek bevezetésének lehetőségével önkormányzatunk nem kíván élni.

Beruházásokról tájékoztatás:

A felújított, bővített, akadálymentesített iskolában szeptember 1-jén megkezdődött a tanítás, az ünnepélyes átadásra október 8-án került sor. A beruházás során aula (zsibongó), teljesen új vizesblokk, tantermek, foglalkoztató került kialakításra. Az akadálymentesítés megvalósításához kötelező volt a lift felszerelése. A pályázati támogatás 108 millió forint, melyhez 5,6 millió forint az önrész. A tavalyi tanévben 4 helyszínen történő tanítást a diákok és pedagógusok is megértéssel fogadták, melynek meglett az eredménye. A bővítéssel és korszerűsítéssel egy mai kor igényeinek megfelelő iskolával gazdagodott településünk, melyben a 8 osztály működése az egységes iskolával és társulással biztosított.

Nemcsak a felújított iskola, hanem a tornacsarnok működési hiányának megtapasztalása is ösztönözte önkormányzatunkat a tornacsarnok felújítására irányuló pályázat benyújtására.
A beruházás során a tetőpanel, az oldalfalak szendvicspaneljeinek cseréjére, és a tetőcsatorna kiépítési munkákra kerül sor. Ezek a munkálatok a felújítás első ütemét tartalmazzák, a csarnok padozatának elkészítésére, elektromos hálózat kiépítésére és egyéb munkálatok elvégzésére újabb pályázat szükséges.
A nyertes beruházás költsége 23,8 millió forint, melyből a támogatás összege 18 millió forint, önerő 5,8 millió forint. A megvalósításra 2012. február 1. és május 31. időszakban kerül sor.

Az IKSZT kialakítás, közérthetőbben a művelődési ház bővítésével kapcsolatos beruházás a végéhez közeledik. A bruttó 51,2 millió forint támogatásból 34,8 millió forint az építési beruházás, 5,9 millió forint eszközbeszerzés, 4 millió forint egyéb kiadás és 6,5 millió forint 3 éven keresztül működési kiadás, bér.
A beruházás során a régi lapos tetejű épületből és a mellette levő teraszból egy nagy terem került kialakításra.
A művelődési ház nagyterméből került kialakításra a könyvtár, iroda, teakonyha, a színpad előtt foglalkoztató, gépház, kötelező pelenkázó, közlekedő és recepció. Kiépítésre került az épületegyüttes gáz központi fűtése, valamint az akadálymentesítéshez szükséges rámpa megépítése.
Elkészült az udvar térkövezése, kerékpártároló építése és folyamatban van a kerítés készítése. Tekintettel arra, hogy a beruházás költsége utófinanszírozott, hitel felvétele vált szükségessé, a már korábban említett 15 millió forint összegben.
A foglalkoztatásra, művelődésszervezői munkakör betöltésére pályázatot írtunk ki, melynek benyújtási határideje december 10. volt. A felhívásra 15 pályázat érkezett, az elbírálásra a még decemberben tartandó képviselő-testületi ülésen kerül sor.

A 2011. évi pályázataink:

Az iskola, IKSZT és tornacsarnokon kívüli nagy nyertes pályázataink a július 20. és 24-i viharkárok helyreállítására benyújtott vis maior pályázatok. A vihar a hegyi részen okozott hatalmas károkat. A pályázatok tartalmazzák hidak, árkok, horhók, utak helyreállítását, valamennyi a hegyi település részen. A nyertes pályázatok támogatási összege 41,3 millió forint, melyhez 4,5 millió forint önrész szükséges.

Részesei vagyunk az Alsómocsoládi önkormányzat által, a mélyszegénységben élő családok segítésével kapcsolatos nyertes pályázatnak. A pályázat kapcsán a volt Idősek otthona felújítására nyílik lehetőség 4,3 millió forint összegben. A beruházás során „Praktikák háza” elnevezéssel készség és képességfejlesztő szobát kell kialakítani, az akadálymentesítést kell megvalósítani és a testület által meghatározott felújítást lehet elvégezni. A nyertes pályázat része 1 családi mentor 32 hónapig tartó foglalkoztatása. A mentor kiválasztására pályázat útján került sor, 8 döbröközi pályázó közül a bíráló bizottság Ábrahám Edit Döbrököz, Öreghegy 44. sz. alatti lakost választotta. A foglalkoztatás 2012. január 2-án kezdődik, munkáltatója az Alsomocsoládi polgármester.

A Dombóvári Könyvtár által benyújtott „Akadálymentes könyvtárak a dombóvári kistérségben” elnevezésű nyertes könyvtárpályázatnak településünk is részese, melynek során 1,4 millió forintot nyertünk. Az összegből szolgáltatásokra, a könyvállomány elektronikus felvitelére, gyermek és felnőtt előadások tartására, számítógépes képzésre került sor.

Önkormányzatunk tagja a Dombóvár és Környéke Kistérségi Ivóvízminőség Javító Társulásnak, melynek pályázata az első fordulóban nyert. A megvalósulás következtében remélhetőleg ivóvizünk arzén és ammónia tartalma csökken vagy legjobb esetben megszűnik. A pályázat 20 % beruházást enged, melynek tervezésére a második forduló támogatását követően kerül sor.

A Kaposmenti Hulladékgazdálkodási Társulás tagjaként önkormányzatunk nyertes pályázatnak részeseként 100 %-os támogatásból tudja megvalósítani a hulladéklerakó telepünk rekultivációját. A munkálatok a tavasz folyamán kezdődnek el.

Nyertes, 41 település bevonásával benyújtott Leader pályázatnak köszönhetően valósulhat meg településünkön is a térfigyelő kamera rendszer, melynek tervezésére a közbeszerzési eljárást követően kerül sor.

Civil szervezetek által benyújtott és elbírált pályázatok támogatási összegei:
Virágos Döbröközért 1,2 millió forint
Buszmegállók felújítása 800 ezer forint
Európa nap rendezvény 1,4 millió forint
Romanap rendezvény 1 millió forint
Polgármesteri Hivatal felújítása 7,8 millió forint

Parlagfű mentesítés pályázaton fűkasza vásárlásra 265.000 forintot nyertünk

A közfoglalkoztatás bértámogatásán kívül mezőőr, közfoglalkoztatás szervező és ügyintézők munkabéréhez pályázat útján 3,9 millió forint támogatást nyertünk.

Még néhány közérdekű téma:

A lakosság részéről napjainkban a korábbiaknál ismét több bejelentés érkezik a gazdátlan, kóborló kutyákkal kapcsolatban. Sajnos a dombóvári sintér telep megtelt, így oda, befogott állatot szállítani nem lehet. A panaszos bejelentéseket igyekszünk a lehetőségek szerint orvosolni.

Többszöri lakossági panaszra reagálva a vendéglátó egységek nyitva tartását Képviselő-testületünk este 22 óráig határozta meg, melynek betartását körzeti megbízott rendőrünk és más rendőri szervek is ellenőrzik.

Az utóbbi időben egyre többször szembesülünk vandálok rongáló tevékenységével.
Ilyenek a templom előtti támfal műkövének letörése, a nyáron a parkok rongálása, virágok ellopása, játszótér megrongálása, csúzda eltörése, faluvégi buszmegállótól pad eltulajdonítása, a hét végén az iskola ablakának betörése.
A vandál munka megakadályozása érdekében kérem a rendvédelmi szervek, a polgárőrség és a lakosság hathatós segítségét.

Az árvíz következtében a Kapos híd rézsűjének kőfala leomlott, melynek helyreállítása, hálós megerősítéssel most van folyamatban. A híd felületi pályatestének helyreállítására a tavasz folyamán kerül sor.


Önkormányzatunk közmunkások bevonásával elkészítette a temetőben a
sírkertet, mellyel kapcsolatban a lakosság részéről sok pozitív visszajelzés érkezett.

Önkormányzatunk a korábbi évekhez hasonlóan minden 14 éves kor alatti gyermek részére Mikulás csomagot ad.

A magánkezdeményezésre indult, önkormányzati segítséggel megvalósított templom előtti betlehemet nagy megelégedéssel és köszönettel fogadta a lakosság.

A falukarácsonyi ünnepélyre december 18-án vasárnap 16.30 órakor kerül sor a templom előtt, melyre kérem, aki teheti jöjjön el.

Önkormányzatunk egy éves munkájáról az elhangzottak alapján kívántam tájékoztatást adni.

Karácsony közeledtével minden jelenlevőnek és kedves családjának a Képviselő-testület nevében kellemes ünnepeket és egészségben gazdag, békés, boldog új évet kívánok.

Köszönöm a figyelmüket.

Kérem, hogy a tájékoztatásommal kapcsolatos kérdéseiket, hozzászólásaikat, véleményüket szíveskedjenek megtenni.

Döbrököz, 2011. december 12.

Szili Lajosné
polgármester

 

<<<vissza<<<


























 

 

<<<vissza<<<