Képviselő-testületi ülés
2010.12.21.
Döbrököz Község Polgármestere
7228 Döbrököz, Páhy u. 45.
Szám: 100-13/2010
MEGHÍVÓ
Tisztelt Képviselő Asszony/Úr!
Az 1990. évi LXV. tv. 12. § (2) bekezdésében, továbbá Döbrököz Község Önkormányzat Képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatról szóló 6/2003. (VI. 26.) ÖK. rendelete 14. § (3) bekezdésében biztosított jogkörömben eljárva a képviselő-testület ülését összehívom, az ülésre Önt tisztelettel meghívom.
Az ülés helye: Döbrököz Község Önkormányzat Polgármesteri Hivatala Tanácskozóterem (7228 Döbrököz, Páhy u. 45.)
Az ülés ideje: 2010. december 22.(SZERDA) 17.00 óra
NAPIREND
Előadó: Szili Lajosné polgármester
Kárpáti Csaba jegyző
/Az előterjesztés e-mail segítségével elektronikus úton valamint nyomtatott formában kerül kiküldésre. A módosítandó rendelet a 2010.12.07-i ülésre került kiküldésre/
Előadó: Szili Lajosné polgármester
Kárpáti Csaba jegyző
/Az előterjesztés e-mail segítségével elektronikus úton valamint nyomtatott formában kerül kiküldésre. /
Előadó: Szili Lajosné polgármester
Kárpáti Csaba jegyző
/Az előterjesztés e-mail segítségével elektronikus úton valamint nyomtatott formában kerül kiküldésre. /
Előadó: Szili Lajosné polgármester
Kárpáti Csaba jegyző
/A rendelet egységes szerkezetben, a módosítások vastagon szedve, e-mail segítségével elektronikus úton valamint nyomtatott formában kerül kiküldésre. /
5. Döbrököz Község Önkormányzat Képviselő-testületének 2011. évi munkaterve
Előadó: Szili Lajosné polgármester
Kárpáti Csaba jegyző
/Az előterjesztés e-mail segítségével elektronikus úton valamint nyomtatott formában kerül kiküldésre. /
6. „Kapaszkodó” Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltató Központ Társulási Megállapodásának felülvizsgálata
Előadó: Szili Lajosné polgármester
/Az előterjesztés e-mail segítségével elektronikus úton valamint nyomtatott formában kerül kiküldésre. /
Előadó: Kárpáti Csaba jegyző
/Az előterjesztés e-mail segítségével elektronikus úton kerül kiküldésre. Nyomtatott formában a 2010.12.07-i ülésre került kiküldésre/
8. Egyebek
Amennyiben a kizárólag elektronikusan megküldött anyagot nyomtatva kívánja a Képviselő Asszony/Úr megkapni, úgy kérem jelezze felém.
Döbrököz, 2010. december 17.
Tisztelettel:
Szili Lajosné s.k.
polgármester
Döbrököz Község Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2003. (VI. 26.) rendeletének módosításáról szóló 13/2010.(X.23.) rendelete
Döbrököz Község Önkormányzat Képviselő-testületének a képviselő-testület és szervei Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2003. (VI. 26.) számú rendeletét (továbbiakban R.) az alábbiak szerint módosítja:
1. §.
A R. 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„A képviselő-testület működése során a következő szervezetekkel, intézményekkel működik együtt:
- Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás
- „Kapaszkodó” Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltató Központ
- Dombóvár Város, Attala, Csikóstőttős, Döbrököz, Jágónak, Kapospula, Kaposszekcső és Nak Községek Közoktatási Intézményfenntartó Társulása
- Döbröközi Cigány Kisebbségi Önkormányzat
- Döbröközi Német Kisebbségi Önkormányzat
- Dombóvár Város és a Kistelepülések Roma Kistérségi Társulása
- Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
- Dombóvár és Környéke Víz- és Csatornamű Kft.
- Kaposvári Városgazdálkodási Zrt.
- Dombóvár és Környéke Kistérségi Ivóvízminőség-javító Társulás.”
2. §
A R. 14. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„A képviselő-testület tagjainak száma: 7 fő. A képviselő-testület tagjainak névsorát az SZMSZ 2. számú melléklete tartalmazza.”
3. §
A R. 15. § (3) bekezdés b) pontja hatályát veszti.
4. §
A R. 27. §. (4) bekezdése helyébe a következő szöveg lép:
„A (2) bekezdésben foglaltaktól eltérően minősített többség – 4 fő képviselő-testületi tag „igen” szavazata – szükséges:
a) önkormányzati rendeletalkotáshoz
b) az önkormányzat szervezetének kialakításához és működésének meghatározásához, továbbá a törvény által hatáskörébe utalt választáshoz, kinevezéshez, megbízáshoz
c) önkormányzati társulás létrehozásához, társuláshoz, érdekképviseleti szervezethez való csatlakozáshoz
d) külföldi önkormányzattal való együttműködést rögzítő megállapodáshoz, nemzetközi önkormányzati szervezethez való csatlakozáshoz
e) intézmény alapításához
f) zárt ülés elrendeléséhez
g) képviselő-testületi tag kizárásához
h) a képviselő-testület megbízatásának lejárta előtti önfeloszlatásához
i) a polgármester elleni bírósági kereset benyújtásához
j) a település területével határos megyéhez való átcsatolására irányuló kezdeményezéshez.
k) önkormányzati vagyont érintő „nonprofit” szervezet létrehozása, vagy támogatása,
l) az önkormányzat vagyonával, tulajdonával való az önkormányzati vagyon értékének 1 %-t meghaladó értékhatáron felüli rendelkezéshez
m) az éves költségvetési rendeletben meghatározott hitelfelvételen felüli hitel felvételéhez
n) a helyi népszavazás kiírásához.”
5. §
A R. 57. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„ A jegyző kinevezéséről a képviselő-testület minősített többséggel dönt.”
6. §
A R. 2. számú melléklete helyébe e rendelet 1. számú melléklete lép.
7. §
A R. 6. számú melléklete helyébe e rendelet 2. számú melléklete lép.
8. §
Jelen rendelet kihirdetés napján lép hatályba.
Szili Lajosné Kárpáti Csaba
Polgármester Jegyző
E rendeletet a Képviselő-testület 2010. december 22-i ülésén alkotta meg.
Záradék:
A rendelet kihirdetve:
2010. december 23.
Kárpáti Csaba
Jegyző
A képviselő-testület tagjainak névsora
Polgármester: Szili Lajosné
Alpolgármester:
Tagjai:
Czeller György
Farkas Edit
Farkas Tamás
Dr. Holló István
Dr Kökényné Dr Wéber Erzsébet
Lázár Albert
A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadási és munkarendje
A munkarend:
a. A Hivatal dolgozóinak munkaideje
hétfőtől – csütörtökig 7.30-tól 16.00 óráig
pénteken 7.30-tól 13.30 óráig
b. Túlmunka végzése esetén a szabadidőt a jegyző engedélyezi.
Az ügyfélfogadási rend:
A Hivatal és a vezetők ügyfélfogadási rendje:
hétfőtől – csütörtökig 7.30-tól 16.00 óráig
pénteken 7.30-tól 13.30 óráig
szerda: szünnap
A közigazgatási feladatok megoszlása
(munkaköri leírások)
Igazgatási ügyintéző feladatai:
- népesség-nyilvántartással kapcsolatos feladatok ellátása
- anyakönyvi feladatok ellátása, anyakönyvi utólagos bejegyzések
- anyakönyvi kivonatok, másolatok kiadása
- családi jogállás rendezése
- honosítás, visszahonosítás előkészítése
- kötelező nyilvántartások vezetése
- esküvők, névadók tartása, alapiratok elkészítése, továbbítása
- képviselő-testületi ülések anyagainak előkészítése, összeállítása
- képviselő-testületi üléseken jegyzőkönyv vezetése, továbbítása a Közig. Hivatalnak
- országos, helyi választásokkal, népszavazással, népi kezdeményezéssel kapcsolatos feladatok ellátása
- önkormányzati rendeletek nyilvántartása
- megbeszélésekről, tárgyalásokról emlékeztető készítés
- meghívók elkészítése
- Cigány Kisebbségi Önkormányzat ülésein részvétel, jegyzőkönyv vezetése, elkészítése, továbbítása, minden egyéb levelezés, ügyintézés
- Német Kisebbségi Önkormányzat ülésein részvétel, jegyzőkönyv vezetése, elkészítése, továbbítása, minden egyéb levelezés, ügyintézés
- civil szervezetekkel kapcsolattartás
- a jegyző utasításai szerint egyéb hatósági ügyek intézése
- szabálysértési ügyintézés
- birtokháborítással kapcsolatos feladatok
Adóügyi ügyintéző feladatai:
- hagyatéki ügyintézés
- kötelező nyilvántartások vezetése
- az adóigazgatási iparűzési adó, vállalkozók kommunális adóval kapcsolatos feladatok ellátása, önadózók bevallásának feldolgozása, pénzforgalmának könyvelése, az adók átutalása az elszámolási számlára
- adó- és értékbizonyítványok kiadása, helyszínelés a forgalmi érték megállapításához
- az adóigazgatási gépjárműadóval kapcsolatos feladatok ellátása, (a gépjárműadó kivetések feldolgozása, az évközi változásokról határozatok elkészítése, a BM. lista egyeztetése a törzsben lévő gépjárművekkel, az eltérésekkel kapcsolatos teendők elvégzése, a gépjárműadó pénzforgalmának lekönyvelése)
- illeték tartozások előírása és behajtása,
- a termőföld haszonbérbeadásából származó jövedelem bevallások feldolgozása, pénzforgalom könyvelése
- az idegen tartozások előírása és annak behajtása
- általános behajtások
- iktatás
- környezettanulmányok készítése a helyszínen az adópótlékok eltörlésével kapcsolatos ügyekhez
- működési engedélyek kiadása és nyilvántartása
- kereskedelmi szálláshelyek nyilvántartása
Szociális ügyintéző feladatai:
- rendszeres szociális segély (aktív korú nem foglalkoztatott személyek)
- rehabilitációs ügyek
- átmeneti segély iránti kérelmek intézése
- társadalombiztosítási igazolványokkal kapcsolatos feladatok
- hadigondozási ügyek
- szociális kölcsön
- környezettanulmányok készítése
- kötelező nyilvántartások vezetése
- segély kérelmek felvétele
- gyógyszertámogatás
- időskorúak járadéka
- közgyógyellátási igazolványokkal kapcsolatos ügyintézés
- Szociális étkeztetés
- ápolási díj ügyek (kiskorú és felnőtt)
- mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása, személygépkocsi-szerzési- átalakítási támogatás megállapítása, parkolási engedély kiadása
- temetési segély, köztemetés
- első lakáshoz jutók támogatása iránti kérelmek intézése
- rendszeres gyermekvédelmi támogatás iránti kérelmek intézése
- rendkívüli gyermekvédelmi támogatás iránti kérelmek intézése
- gyámügyi feladatok (kk. védelembe vétele, ideiglenes hatályú gyermekelhelyezés, eseti gondnok kirendelése)
- nyári gyermek étkeztetés szervezése
- Szociális Bizottság üléseivel kapcsolatos előterjesztések elkészítése, jegyzőkönyv vezetése, továbbítása a Közig. Hivatalnak
- Szociális Bizottság ülésein való részvétel
Gazdasági – pénzügyi ügyintézők feladatai:
- elkészíti az önkormányzat gazdasági programtervezetét, a költségvetési koncepciót, majd a költségvetési törvény elfogadása után a költségvetési rendelet tervezetet. A rendelet elfogadását követően elvégzi az ezzel kapcsolatos adminisztratív teendőket (költségvetési táblák kitöltése).
- az önkormányzat elfogadott költségvetéséről információt szolgáltat a központi költségvetés számára
- részt vesz a helyi számviteli rend költségvetési szervekre vonatkozó előírások alapján történő kialakításában
- elkészíti az éves költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló tervezetet (zárszámadás), ennek keretében elszámolást készít a pénzmaradványról és normatív költségvetési támogatásokról
- nyilvántartja az év közben beérkező pótelőirányzatokat – a költségvetési rendelet módosításának előkészítésén keresztül – gondoskodik az beépítéséről
- végzi a bankszámlákkal kapcsolatos teendőket, elvégzi ezek év végi zárási feladatait, egyezteti a főkönyvi számlák egyenlegét. Az ügyfélterminálon keresztül végzi a kifizetésre váró számlák határidőre történő utalását.
- gondoskodik a bérjegyzék alapján a megfelelő összegű bér utalásáról
- intézi az átmenetileg szabad rendeltetésű pénzeszközök betétként való elhelyezésével kapcsolatos adminisztratív teendőket, ezekről nyilvántartást vezet
- negyedévenként áttekinti és egyezteti a függő kiadások és befizetések analitikáját
- folyamatosan figyelemmel kíséri a kötelezettség vállalásokat, beruházások, nagyobb vásárlások előtt tájékoztatja a polgármestert a költségvetési előirányzatok alakulásáról, az önkormányzat likviditási helyzetéről,
- kapcsolatot tart a megyei MÁK ügyintézőivel, az iskola gazdasági vezetőjével
- felügyeli a pénztáros munkáját, számára megadja a szükséges segítséget
- figyelemmel kíséri és gondoskodik az intézmény működéséhez szükséges pénzellátásról
- az államháztartás igényeinek megfelelően pénzforgalmi információt szolgáltat
- ellátja az egészségügy finanszírozásával kapcsolatos feladatokat,
- a munkafolyamatba épített ellenőrzési kötelezettséget az érvényesítési jog gyakorlása folytán teljesíti
- ellátja a pénztár ellenőri feladatokat
- végzi a gazdasági események főkönyvi kontírozását és rögzítését
- számlák nyilvántartása
- vezeti az analitikus eszköznyilvántartást, gondoskodik ezek év végi zárásáról és a főkönyvi számlákra történő egyeztetésről, új beruházások üzembe helyezése esetén gondoskodik az aktiválásról
- kezeli a helyi bérszámfejtési programot, a könyvelésekről tételes jelentést küld a MÁK felé
- havonta gondoskodik a szabadság- és táppénzes jelentések elkészítéséről
- pályázatok figyelése
- pályázatok készítése
- közhasznúak támogatása iránti kérelem, közhasznú személyek közvetítése
- közhasznú foglalkoztatottakkal kapcsolatos elszámolások, személyi nyilvántartások elkészítése a munkaügyi központ felé.
Pénztáros feladatai:
- pénzfelvétel és pénzfeladás a postán
- kezeli a házipénztárt, ezért teljes anyagi felelősséggel tartozik
- vezeti a szigorú számadású nyomtatványok (kp. csekk, számla- és nyugtatömbök, étkezési utalványok, stb.) vezeti az elszámolásra kiadott előlegek nyilvántartását
- kiállítja a kimenő számlákat
- részt vesz a leltározás és selejtezési munka megszervezésében, annak lebonyolításában, felelős a leltározási ütemtervben rögzített határidő betartásáért
- kezeli az önkormányzat tulajdonában lévő lakásokra és nem lakás céljára szolgáló épületekre kötött bérleti szerződéseket. Évente előírja és beszedi a bérleti díjakat, kiállítja az ezekre szóló számlákat. Hátralék esetén gondoskodik ezek behajtásáról
- személyes használatba adható eszközökről személyi felszerelési lapot vezet
- végzi az számlák terminálon történő utalásának előkészítését
- intézi a vasúti igazolványokkal kapcsolatos teendőket
- szabadság-nyilvántartás
- nyilvántartja a közhasznú munkásokat az általuk ütemterv szerint végzendő munkákat
- időben gondoskodik az elvégzendő munkák anyagainak vásárlásra vonatkozó engedélyeztetéséről (polgármester)
- munkakörébe tartozó feladatait jegyző irányításával végzi.
Döbrököz Község Önkormányzat
14/2010. (XII.23.) számú rendelete
a település szilárd hulladékkal kapcsolatos
közszolgáltatásról
Döbrököz Község Önkormányzati Képviselő-testülete a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. tv. (továbbiakban Hgt.) 23.§-ban foglalt felhatalmazás alapján - figyelemmel a hulladékkal kapcsolatos tevékenység végzésének feltételeiről szóló 213/2001. (XI.14.) Korm. rendelet, a hulladékkezelési közszolgáltató kiválasztásáról és a közszolgáltatási szerződésről szóló 224/2004.(VII.22.) Korm. Rendelet előírásaira az alábbi rendeletet alkotja.
ÁLTALÁNOS RENDELEZÉSEK
A rendelet célja
1.§.
A rendelet célja a lakossági használat során keletkező települési szilárd hulladékok összegyűjtésére, elszállítására és ártalommentes elhelyezésére vonatkozó helyi szabályok megalkotása.
2.§
(1) A rendelet tárgyi hatálya a Hgt 3§. C, pontjában meghatározott települési szilárd hulladék gyűjtésével, szállításával és ártalommentes elhelyezésével összefüggő közszolgáltatás teljes körére terjed ki.
(2) A rendelet területi hatálya Döbrököz Község közigazgatási területére terjed ki.
(3) A rendelet személyi hatálya kiterjed a települési szilárd hulladék összegyűjtésére, elszállítására és ártalommentes elhelyezésére irányuló közszolgáltatást ellátó szolgáltatóra, valamint a település területén szolgáltatást igénybe vevő ingatlanok tulajdonosaira, használóira (továbbiakban: tulajdonos), ahol a szilárd hulladék keletkezik.
(4) E rendelet hatálya nem terjed ki a veszélyes hulladékra, valamint a települési folyékony hulladékra és a velük összefüggő tevékenységre.
3. §
(1) Döbrököz Község Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) a jelen rendeletben foglaltak szerint hulladékkezelési közszolgáltatást (a továbbiakban: közszolgáltatás) szervez és tart fenn.
(2) A közszolgáltatás kiterjed a települési szilárd hulladék rendszeres gyűjtésére, elszállítására, ártalmatlanítására .
(3) A település közigazgatási területén a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos kötelező helyi közszolgáltatás teljesítésére jogosult, illetőleg kötelezett közszolgáltató, az önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződés alapján a Kaposvári Városgazdálkodási ZRt. Kaposvár (a továbbiakban: szolgáltató).
4.§
E rendelet alkalmazásában:
A TELEPÜLÉS SZILÁRD HULLADÉKKAL KAPCSOLATOS HULLADÉKKEZELÉSI KÖZSZOLGÁLTATÁS
A közszolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
5.§
(1) A települési hulladék gyűjtésére, szállítására és ártalmatlanítására a szerződés az önkormányzat és a közszolgáltató között a 224/2004.(VII.22) Korm. Rendelet szerint történő kiválasztást követően, a tulajdonos és a szolgáltató között az erre vonatkozó szolgáltatás igénybevételével, illetve a közszolgáltató szolgáltatásának felajánlásával jön létre.
(2) A Hgt. 21. § (3) bekezdés a.) pontja, illetve a 23. § b.) pontja alapján a feljogosított
közszolgáltató és a szolgáltatást igénybe vevő között – az önkormányzat által a Hgt. 22. § -a alapján a kötelezően szervezett közszolgáltatásra – a Ptk. közüzemi szerződésekre vonatkozó szabályai szerinti (Ptk. 387-388. §) szerződéses jogviszony jön létre.
(3) A hulladék begyűjtése és elszállítása a szolgáltató által minden hét keddjén történik.
(4) Az ingatlantulajdonos a települési szilárd hulladék gyűjtésére és elszállíttatására a szolgáltató szállítóeszközéhez rendszeresített maximum 120 literes, a kereskedelmi forgalomban beszerezhető műanyag gyűjtőedényt (kuka), vagy a szolgáltató által térítés ellenében rendelkezésre bocsátott és azonosító jellel ellátott hulladékgyűjtő zsákot köteles igénybe venni.
(5) Az igénybe veendő gyűjtőedények típusai és a gyűjtőedényekben elhelyezhető települési
szilárd hulladékok súlyának felső határa:
60 literes gyűjtőedény 18 kg
110 literes gyűjtőedény 40 kg
120 literes gyűjtőedény 45 kg
Az ingatlantulajdonos jogai és kötelezettségei
6.§
(1) Az ingatlantulajdonos köteles az ingatlanán keletkező vagy birtokába került települési szilárd hulladékot az e rendeletben meghatározott módon vagy helyen gyűjteni, továbbá hasznosításáról, vagy ártalmatlanításáról gondoskodni. E kötelezettség teljesítése során az ingatlantulajdonos köteles:
a) az ingatlanán keletkező hulladék mennyiségét alacsony szinten tartani,
b) a települési szilárd hulladékot- különös tekintettel a hulladék további kezelésére – az elszállításra való átvételig gyűjteni, illetve tárolni, ennek során megfelelő gondossággal eljárni annak érdekében, hogy a hulladék mások életét, testi épségét, egészségét és jó közérzetét ne veszélyeztesse, a természetes és épített környezetet ne szennyezze, a növény- és állatvilágot ne károsítsa, a közrendet és a közbiztonságot ne zavarja.
c) Az ingatlanán keletkező települési szilárd hulladék kezelésére az önkormányzat által szervezett közszolgáltatást igénybe venni, illetve a hulladékot a begyűjtésre e rendeletben feljogosított szolgáltatónak átadni és a közszolgáltatási díjat megfizetni.
d) Az ingatlantulajdonos köteles a papír, az üveg, és a műanyag hulladékot elkülönítve gyűjteni (szelektív hulladékgyűjtő), és azt az erre rendszeresített szelektív hulladékgyűjtő szigetekre szállítani.
(2) Az az ingatlantulajdonos, akinek ingatlanán települési szilárd hulladék keletkezik, de az ingatlana egyidejűleg gazdálkodó szervezet vagy vállalkozás bejegyzett székhelyéül, telephelyéül vagy fióktelepéül is szolgál, köteles a települési szilárd hulladékát a gazdálkodó szervezetnek illetve vállalkozásnak az ingatlanon folytatott gazdasági tevékenysége során keletkezett nem települési szilárd hulladéktól elkülönítetten gyűjteni és arra közszolgáltatást igénybe venni, feltéve hogy a települési szilárd hulladék kezeléséről a Hgt. 13. §-a szerint nem gondoskodott.
(3) A közszolgáltatás igénybevételére kötelezett ingatlantulajdonos a közszolgáltatásból nem vonhatja ki magát arra való hivatkozással, hogy a szolgáltatást a hulladéktermelés hiányában nem illetve csak részben veszi igénybe.
7.§
(1) Az ingatlantulajdonos a gyűjtőedényeket az ingatlana területén belül köteles elhelyezni. Gyűjtőedényt közterületen tartósan elhelyezni kizárólag az önkormányzat külön rendeletében meghatározott közterület-használati engedély (közterület-használati szerződés) alapján lehet.
(2) Az ingatlantulajdonos köteles a gyűjtőedényeket, gyűjtőzsákokat a hulladék elszállítása céljából a szolgáltató által megjelölt időpontban, a közterületen a begyűjtést végző gépjárművel megközelíthető és ürítésre alkalmas helyen elhelyezni. A gyűjtőedényt, gyűjtőzsákot legkorábban a szállítási napot megelőző napon 18 órától lehet kihelyezni a közterületre, kivéve a tartósan engedélyezett elhelyezést. Amennyiben a közszolgáltató az ingatlantulajdonos elöl nem szállítja el a hulladékot, az ingatlantulajdonos köteles a hulladékot az erre rendszeresített önkormányzati konténerbe szállítani.
(3) A hulladék elszállítása céljából kihelyezett gyűjtőedény fedelének – a közterület szennyezésének elkerülése érdekében – lecsukott állapotban kell lennie. A gyűjtőzsák száját oly módon kell lezárni, bekötözni, hogy a benne elhelyezett hulladék ne szóródhasson ki. A hulladékot a gyűjtőedényben úgy kell elhelyezni, hogy az az edény mozgatásakor és ürítésekor ne szóródjon, valamint a gépi ürítést ne akadályozza.
(4) A kihelyezett gyűjtőedényből, gyűjtőzsákból a még használható dolgokat kiválogatni (guberálni) tilos.
(5) A kihelyezett gyűjtőedény, gyűjtőzsák nem akadályozhatja a jármű- és gyalogosforgalmat, és elhelyezése egyébként sem járhat baleset vagy károkozás veszélyének előidézésével.
8.§
(1) Az ingatlantulajdonos köteles gondoskodni a gyűjtőedény tisztántartásáról, fertőtlenítéséről, rendeltetésszerű használatáról és környezetének tisztántartásáról
(2) Ha a gyűjtőedényben olyan nedves hulladékot helyeztek el, amely az edényben összetömörödött vagy befagyott, illetve az edényben lévő hulladékot úgy összepréselték, hogy emiatt az edényt nem lehet kiüríteni, az ingatlantulajdonos a szolgáltató felhívására köteles az edényt üríthetővé, illetve használhatóvá tenni.
(3) Tilos a gyűjtőedénybe, gyűjtőzsákba folyékony, mérgező, tűz- és robbanásveszélyes anyagot, állati tetemet vagy egyéb olyan anyagot elhelyezni, amely veszélyeztetheti a begyűjtést, ürítést végző személyek vagy más személyek életét, testi épségét, egészségét.
A szolgáltató kötelezettségei
9.§
(1) A szolgáltató köteles a rendelet hatálya alá tartozó ingatlanon keletkezett hulladékot az e rendeletben előírt szabályok szerint rendszeresen elszállítani az engedélyében kijelölt hulladék lerakóhelyre, illetve annak ártalmatlanításáról a szakmai környezetvédelmi szabályoknak megfelelő módon gondoskodni.
(2) A szolgáltató a hulladék gyűjtését és elszállítását kedden 5.00 és 20.00 óra között köteles végezni.
(3) A közszolgáltató a szolgáltatás végzése során, a szolgáltatást igénybevevők tudomására jutott személyi adatait köteles a mindenkor érvényben lévő adatkezelési jogszabályok előírásai szerint nyilvántartani és kezelni.
(4) Az önkormányzat a közszolgáltatási szerződést azonnali hatállyal felmondja, ha a közszolgáltató a jogszabályban foglalt feltételeknek nem felel meg, vagy az e rendeletben foglaltak alapján kötött szerződésben foglalt kötelezettségeit felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy súlyosan megszegi.
10.§
(1) A szolgáltató köteles a gyűjtőedény kiürítését kíméletesen, az elvárható gondossággal végezni.
(2) A szabályszerűen kihelyezett gyűjtőedény ürítése során esetleg keletkezett szennyeződés takarításáról a szolgáltató köteles gondoskodni.
(3) A gyűjtőedényben okozott kárt a szolgáltató térítésmentesen köteles kijavítani, ha a károkozás neki felróható okból következett be. A szolgáltató köteles az ebből eredő karbantartási munka, és javítás időtartamára helyettesítő gyűjtőedényt biztosítani. Ha a károkozás nem róható fel a szolgáltatónak, a használhatatlanná vált gyűjtőedényt javítása, pótlása, illetve cseréje az ingatlantulajdonost terheli.
Lomtalanítás
11.§
(1) A lomtalanítás megszervezéséről és lebonyolításáról a szolgáltató évente 2 alkalommal a közszolgáltatás keretében – külön díj felszámítása nélkül – gondoskodik.
(2) A szolgáltató kizárólag a lomtalanítás alá tartozó háztartási szilárd hulladék elszállítására köteles.
(3) A hulladékot az ingatlantulajdonos a szolgáltató által hirdetmény útján előzetesen megjelölt helyen és időpontban helyezheti ki elszállítás céljából.
(4) Az elszállítandó hulladékot úgy kell elhelyezni a közterületen, hogy a jármű – és a gyalogosforgalmat ne akadályozza, a begyűjtő szállítóeszköz által jól megközelíthető legyen, a zöldterületet és a növényzetet ne károsítsa, továbbá ne járjon baleset vagy károkozás veszélyének előidézésével.
Közszolgáltatási díj
12.§
(1) A települési hulladék hetente történő ürítése és elszállítása a gyűjtőedényzetekből a lakosság részére közszolgáltatási díj ellenében történik. A közszolgáltatási díj mértékét e rendelet melléklete határozza meg Ft/hó-ban. A díjat félévente, minden év június 30-ig, illetve december 31-ig köteles megfizetni.
A fizetés módja:
a) készpénzben a Polgármesteri Hivatal pénztárába,
b) átutalással illetve készpénz-átutalási megbízással az Önkormányzat erre rendszeresített bankszámlájára
A bankszámlaszámot e rendelet melléklete határozza meg.
(2) Az (1) bekezdésen felüli háztartási hulladék elszállítása a közszolgáltató által azonosítóval ellátott, a közszolgáltató által térítés ellenében rendelkezésre bocsátott háztartási hulladékgyűjtő zsákban történik.
(3) A hulladékgyűjtő zsák ellenértéke tartalmazza az abban elhelyezett háztartási hulladék elszállításának díját. A gyűjtőzsák díját a szolgáltató állapítja meg.
13.§
A hulladék elszállítása során olyan gondossággal kell eljárni, hogy a hulladék a szállítójárműbe történő ürítésekor, illetőleg a szállítás folyamán ne szóródjon, és más környezetterhelést se idézzen elő. Szállításból eredő szennyeződés esetén a hulladék eltakarításáról, a terület szennyeződés mentesítéséről és az eredeti környezeti állapot helyreállításáról a hulladék termelője, birtokosa, illetőleg az ingatlantulajdonos köteles gondoskodni.
14.§
(1) Ha az ingatlantulajdonos a közszolgáltatás alá nem tartozó hulladék elszállításával a szolgáltatót bízza meg, a megrendelés és a szolgáltatás feltételeiben történő megállapodásuk alapján a szolgáltató a megjelölt időpontra vagy időtartamra a megjelölt mennyiségű és összetételű hulladéknak megfelelő gyűjtőedényt az ingatlantulajdonos rendelkezésére bocsátja, a hulladék elszállítását elvégzi, és gondoskodik a kijelölt ártalmatlanító helyen történő elhelyezéséről.
(2) Az ingatlantulajdonos a szolgáltató részére a megállapodásukban rögzített díjat köteles megfizetni.
(3) A hulladék termelője, birtokosa köteles gondoskodni az önkormányzat külön rendeletében meghatározott közterület-használati engedély (közterület-használati szerződés) megszerzéséről, ha a hulladék összegyűjtésére szolgáló konténer a közterületen 24 órát meghaladó időtartamra kerül kihelyezésre. Köteles gondoskodni továbbá a konténer környezetének folyamatos tisztántartásáról, a konténer telítődése esetén annak haladéktalan elszállíttatásáról.
III. FEJEZET
Szabálysértési rendelkezések
15.§
(1) Szabálysértést követ el, és harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható, aki e rendelet
· 6§ (1) bekezdésben szabályozott hulladékgyűjtési, tárolási kötelezettségét megszegi
· 6§ (2) bekezdésben szabályozott kötelező közszolgáltatás igénybevételét elmulasztja,
· 8§ (3) bekezdése szerint a gyűjtőedénybe, gyűjtőzsákba folyékony, mérgező, tűz- és robbanásveszélyes anyagot, állati tetemet vagy egyéb olyan anyagot helyez el, amely veszélyeztetheti a begyűjtést, ürítést végző személyek vagy más személyek életét, testi épségét, egészségét.
Szabálysértést követ el, és harmincezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható a közszolgáltató, ha e rendelet
· 9§.( 1) bekezdésben foglalt szállítási kötelezettségét megszegi
· 10.§ (2) bekezdésben szabályozott ürítés közben keletkezett szennyeződés eltakarítási kötelezettségét elmulasztja
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
17.§.
E rendelet 2011. január 01-én lép hatályba
Szili Lajosné Kárpáti Csaba
Polgármester Jegyző
Záradék:
Elfogadta a képviselőtestület 2010. december 22-i ülésén
A rendelet 2010. december 23. napján került kihirdetésre.
Kárpáti Csaba jegyző
Melléklet a 14/2010.(XII.23.) sz. ÖK rendelethez
A hulladékszállítási díj mértéke 2011. évben ingatlanonként 250.- Ft/hó
A hulladékszállítási díjat a következő számlaszámra lehet teljesíteni:
11746043-15415716-10040007
15/2010. (XII.23.) számú rendelete
a települési folyékony hulladékkezelési helyi közszolgáltatásról
Döbrököz Község Önkormányzati Képviselő-testülete a hulladékgazdálkodásról szóló 2000. évi XLIII. tv. (továbbiakban Hgt.) 23.§-ban foglalt felhatalmazás alapján - figyelemmel a hulladékkal kapcsolatos tevékenység végzésének feltételeiről szóló 213/2001. (XI.14.) Korm. rendelet, a hulladékkezelési közszolgáltató kiválasztásáról és a közszolgáltatási szerződésről szóló 224/2004.(VII.22.) Korm. Rendelet előírásaira az alábbi rendeletet alkotja.
A rendelet célja
1 §
A rendelet célja a lakossági használat során keletkező települési folyékony hulladékok összegyűjtésére, elszállítására és ártalommentes elhelyezésére vonatkozó helyi szabályok megalkotása.
2 §
(1) A rendelet tárgyi hatálya a Hgt. 3.§(d) pontjában meghatározott települési folyékony hulladék gyűjtésével, szállításával és ártalommentes elhelyezésével összefüggő közszolgáltatás teljes körére terjed ki.
(2) A rendelet területi hatálya Döbrököz Község közigazgatási területére terjed ki.
(3) A rendelet személyi hatálya kiterjed a települési folyékony hulladék összegyűjtésére, elszállítására és ártalommentes elhelyezésére irányuló közszolgáltatást ellátó szolgáltatóra, valamint a település területén szolgáltatást igénybe vevő ingatlanok tulajdonosaira, használóira (továbbiakban: tulajdonos), ahol a folyékony hulladék keletkezik.
A települési folyékony hulladék elszállítására irányuló közszolgáltatás ellátásának rendje
3 §
(1) A rendeletben meghatározott területen a kötelező települési folyékony hulladék összegyűjtési, elszállítási és ártalommentes elhelyezési feladatait a HOTIMIX Kereskedelmi, Kommunális és Szolgáltató Kft (7228 Döbrököz, Külső u. 64.) közszolgáltató kizárólagosan jogosult és köteles ellátni.
(2) A szolgáltató köteles a szolgáltatást igénybe vevő részére számlát és a számla mellékletét képező "ellenőrző szelvény"-t kiállítani
(3) A települési folyékony hulladék elszállítására és ártalommentes elhelyezésre – jelen rendeletben szabályozott módon- az ingatlan tulajdonosa a szolgáltatás kötelező igénybevétele útján köteles gondoskodni.
4 §
(1) A közszolgáltató köteles a folyékony hulladékot bejelentést követő 72 órán belül elszállítani.
(2) A közszolgáltató köteles az elszállított szennyvizet a Dombóvári Víz és Csatornamű Kft szennyvízfogadójába üríteni, a befogadási díjat megfizetni
(3) A közszolgáltató a szolgáltatás végzése során, a szolgáltatást igénybevevők tudomására jutott személyi adatait köteles a mindenkor érvényben lévő adatkezelési jogszabályok előírásai szerint nyilvántartani és kezelni.
(4) Az önkormányzat a közszolgáltatási szerződést azonnali hatállyal felmondja, ha a közszolgáltató a jogszabályban foglalt feltételeknek nem felel meg, vagy az e rendeletben foglaltak alapján kötött szerződésben foglalt kötelezettségeit felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy súlyosan megszegi.
5 §
(1) A települési folyékony hulladék gyűjtése és elszállítása az erre a célra engedélyezett, zárt rendszerű, csepegést és szaghatást kizáró eszközzel végezhető.
(2) Amennyiben a települési folyékony hulladék gyűjtése és szállítása közben szennyeződés keletkezett, a szolgáltatónak a szennyezett területet haladéktalanul meg kell tisztítania és fertőtlenítenie kell.
6 §
(1) Az ingatlanon keletkező folyékony hulladék gyűjtésére szolgáló közműpótló berendezés kialakítását a tulajdonos az ingatlanon belül és az építési hatóság által engedélyezett, külön jogszabályokban meghatározott módon, vízzáró közműpótló berendezésben köteles gyűjteni, oly módon, hogy az ne idézzen elő talaj-vagy talajvízszennyezést.
(2) Az ingatlan tulajdonosa a települési folyékony hulladék elszállítására és ártalommentes elhelyezésére – a Hgt. 12-13. §-ai, illetve a 20-21. §-ai és a 23. § b.) pontja alapján – e rendeletben meghatározott a közszolgáltatás ellátására feljogosított hulladékkezelő szolgáltatását köteles igénybe venni.
(3) A tulajdonos a ténylegesen elszállított szennyvíz mennyisége után a szennyvíz-szállító eszköz mérőberendezése alapján köteles díjat fizetni.
7 §
(1)A települési folyékony hulladék gyűjtésére, szállítására és ártalmatlanítására a szerződés az önkormányzat és a közszolgáltató között a 224/2004.(VII.22) Korm. Rendelet szerint történő kiválasztást követően írásban, a tulajdonos és a szolgáltató között az erre vonatkozó szolgáltatás igénybevételével jön létre.
(2) A Hgt. 21. § (3) bekezdés b.) pontjában meghatározott közszolgáltatást illetve a 23. § b.) pontja alapján a feljogosított közszolgáltató és a szolgáltatást igénybe vevő között a Ptk. közüzemi szerződésekre vonatkozó szabályai szerinti (Ptk. 387-388. §) szerződéses jogviszony jön létre.
(3) A települési folyékony hulladék elszállítását, a szolgáltatást igénybe vevőnek kell a közszolgáltatónál megrendelnie
(4) Az Önkormányzat kötelessége a lakosság tájékoztatása a közszolgáltatás igénybevételének kötelezettségéről és szabályairól.
8 §
(1) A közszolgáltatás díját a Képviselő-testület határozza meg. A folyékony hulladék gyűjtéséért, elszállításáért és ártalommentes elhelyezéséért fizetendő díjat e rendelet melléklete határozza meg.
(2) A szolgáltató közszolgáltatási díj változtatására vonatkozó kérelmét a megelőző év november 30-ig jelezheti a Önkormányzat felé.
(3) A képviselő – testület a szolgáltatási díjat a szolgáltató kérelme alapján felülvizsgálja.
9.§.
Szabálysértést követ el és 30.000.- Ft-ig terjedő pénzbírsággal sújtható az,
(1) Aki e rendelet 6§.(1) bekezdésében foglalt folyékony hulladék gyűjtési, vagy a 6§.(2).bekezdésben szabályozott kötelező közszolgáltatás igénybevételéről szóló előírást megszegi,
(2) a közszolgáltató, aki e rendelet 4.§. és 5.§-ban foglalt kötelezettségeit megszegi
10 §
E rendelet 2011. január 1-én lép hatályba
Szili Lajosné Kárpáti Csaba
polgármester jegyző
Záradék:
Elfogadta a képviselőtestület 2010 december 22. napján megtartott ülésén
Kihirdetve: 2010. december 23.
Kárpáti Csaba
jegyző
Melléklet a 13/2010.(XII.23.) sz. ÖK rendelethez 8.§ (1) bekezdéséhez
A folyékony hulladék gyűjtéséért, elszállításáért és ártalommentes elhelyezéséért fizetendő díj 2011.
évre: ………….. Ft/m3
Döbrököz Község
Önkormányzat Képviselő-testületének
9/2006. (V.18.) számú ÖK rendelete
a temetőről és a temetkezés rendjéről
(Egységes szerkezetbe foglalva a 10/2007.(IV.19.) sz., valamint a 16/2010.(XII.23.) sz ÖK rendelettel)
Döbrököz Község Önkormányzat Képviselő-testülete az elhunytak emlékének ápolására, megőrzésére érdekében, a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16.§ (1) bekezdésében, a temetőkről és a temetkezésről szóló 1999. évi XLIII. törvény (továbbiakban: Ttv.) 41. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján – figyelemmel a 145/1999. (X.1.) Kormányrendelet rendelkezéseire –az alábbi rendeletet alkotja:
I. fejezet
Általános rendelkezések
1. §
A jelen rendelet hatálya kiterjed Döbrököz Község területén lévő temetőre, az ott folytatott temetkezési tevékenységre, valamint a temető fenntartásával és üzemeltetésével összefüggő tevékenységekre.
2. §
Döbrököz község területén a temető területi és tulajdoni megoszlása a következő:
- 523/1 hrsz – tulajdonos: Római Katolikus Egyház, Döbrököz
- 523/2 hrsz – tulajdonos: Döbrököz Község Önkormányzata
- 467/5 hrsz – tulajdonos: Döbrököz Község Önkormányzata
A temető fenntartása
3. §
(1) A temető fenntartója Döbrököz Község Önkormányzata, amely e feladat ellátásáról, a temető üzemeltetésről a Római Katolikus Egyházzal közösen gondoskodik.
(2) A temető fenntartója – a temető kegyeleti méltósága megőrzése érdekében –gondoskodik a temető tárgyi és infrastrukturális létesítményeinek, zöldfelületeinek, valamint sírhelytábláinak a megépítéséről, illetve kialakításáról.
Temetkezési szolgáltatások, a temető felügyelete
4. §
(1) A temetőben a temetkezési szolgáltatások biztosításáról a temető üzemeltetője gondoskodik. Az üzemeltető az egyes temetkezési szolgáltatások ellátásával más gazdálkodó szervezetet vagy egyéni vállalkozót is megbízhat.
5. §
(1) A temető fenntartásával és üzemeltetésével összefüggő feladatok ellátását Döbrököz Község Jegyzője ellenőrzi.
(2) Ezen ellenőrzési jogkörében:
a) felhív a jogszabályokban és az e rendeletben foglalt rendelkezések betartására;
b) szabálysértési eljárást folytat le;
c) ellenőrzése során betekinthet a temetőben vezetett nyilvántartásokba, vizsgálhatja a temetőben szolgáltatást végzők jogosultságát.
(3) A jegyző – a vonatkozó építési jogszabályok rendelkezései szerint – engedélyezi sírbolt, urnafülke, urnasírbolt létesítését.
A temetés módja, helye, az eltemetésre kötelezettek és az igénybevétel szabályai
6. §
(1) 1
(2) A temetés módja lehet világi és egyházi. A világi temetés szertartásának re[1]ndjét az eltemettetők határozzák meg. Az egyházi temetés az egyházak hitéleti tevékenységének, vallási szokásainak tiszteletben tartásával történik.
(3) A tisztességes és méltó temetés, valamint a halottak nyughelye előtt a tiszteletadás joga mindenkit megillet az elhunyt személyére, vallási, illetőleg lelkiismereti meggyőződésére, valamely faji csoporthoz tartozására, nemzeti-nemzetiségi hovatartozására, a halál okára vagy bármely más megkülönböztetésre tekintet nélkül.
(4) Az eltemetés módjára és helyére nézve az elhunyt életében tett rendelkezése az irányadó, amennyiben ez nem ró az eltemettető személyére aránytalanul nagy terhet.
(5) Az elhunyt életében tett rendelkezése hiányában az eltemetés módját és helyét az határozza meg, aki a temetésről gondoskodik.
(6) Ha temetésre kötelezett személy nincs, ismeretlen helyen tartózkodik, vagy a kötelezettségét nem teljesíti, a temetésről az elhalálozás helye szerint illetékes települési önkormányzat (fővárosban a kerületi önkormányzat) - jogszabályban meghatározott határidőn belül - gondoskodik.
7. §
(1) A temetőt sírhelytáblákra (parcella), míg a sírhelytáblákat sorokra kell osztani. A sorokban a temetési helyeket az üzemeltető jelöli ki.
(2) A fenntartó a temetőről térképet készít, amelyen fel kell tüntetni, hogy az egyes sírhelytáblák és sorok milyen temetési helyek céljára vannak fenntartva.
(3) A sírboltok, a gyermek, a kettős és az urnasírhelyek számára az egységes gondozás céljából külön táblát vagy sorokat lehet kijelölni.
8. §
(1) A temetőben lévő sírhelyek (hantolt és hant nélküli megjelenésben), és azok méretei a következők:
a) egyes sírhely 100 × 220 cm
b) kettes sírhely 200 × 220 cm
c) gyermek sírhely 90 × 210 cm
d) urna sírhely 90 × 210 cm
c) egyes díszsírhely 150 × 300 cm
f) kettes díszsírhely 300 × 300 cm
g) családi urnafal 120 × 90 cm
dísz urnafal 120 × 150 cm
urnafülke
h) sírbolt (kripta)
kétszemélyes 150 × 270 cm
négyszemélyes 200 × 270 cm
5-10 személyes 350 × 400 cm
i) sírkápolna 350 × 400 cm
párkány magasság 240 cm
gerinc magasság 360 cm
sírkápolnák közötti táv. 120 cm
(2) Sírhelyek méretei hant nélküli nyughelyeknél:
a) egyes sírhely 90 × 210 cm
b) kettes sírhely 190 × 210 cm
c) gyermek sírhely 90 × 210 cm
9. §
(1) Az eltemetés hamvasztással vagy elhamvasztás nélkül történhet.
(2) Hamvasztásos temetés esetén az urnába helyezett hamvak temetési helye lehet: urnafülke (kolumbárium), urnasírhely, urnasírbolt. Az urna a koporsós temetési helyre rátemethető.
(3) Koporsós temetés esetén a temetési hely lehet: egyes sírhely, kettős sírhely és sírbolt.
10. §
(1) Az eltemetés időpontjáról az eltemettető és az üzemeltető közösen állapodnak meg.
(2) Az elhunytat az eltemettetésre kötelezett kérelmére, az általa megjelölt temetési helyre kell temetni, ha afölött rendelkezési joga van.
(3) Az elhunytat – ha az eltemettetőnek nincs a temetőben meglévő temetkezési hely felett rendelkezési joga – az elhalálozás ideje szerinti sorrendben következő temetési helyre kell temetni.
(4) A sírboltba temetés rendjét a sírbolt könyv határozza meg.
(5) A ravatalozót legalább két órával a temetés előtt ki kell nyitni.
(6) Az elhunytak szállítását, ravatalozását, eltemetését a legnagyobb körültekintéssel, kímélettel, a kegyeleti szokások megtartásával kell végezni.
11. §
A temetési helyek használati ideje, a használati díja.
(1) Az egyes temetési helyeket (a díszsírhelyek kivételével) az eltemettetést végzőknek meg kell váltaniuk (továbbiakban: egyszeri megváltás) és ezzel a temetési hely felett rendelkezési jogosultságot szereznek.
(2) A rendelkezési jogosultság kezdő időpontja a megváltás napja.
(3) Az egyszeri megváltás időtartama:
a) egyes sírhely esetén 25 év, illetőleg az utolsó koporsós rátemetés napjától számított 25 év;
b) kettős sírhely esetén az utolsó koporsós temetés napjától számított 25 év;
c) sírbolt esetén 100 év;
d) urnafülke és urnasírhely esetén 10 év;
e) urnasírbolt esetén 60 év.
(4) A használati idő ismételten azonos időtartammal akkor váltható meg újra, ha a temető vagy a sírhelytábla nem kerül lezárásra vagy átrendezésre.
(5) Ha a sír használati ideje rátemetés miatt meghosszabbodik, a használati díj időarányos részét meg kell fizetni. Ez a díj az 5 évre eső díjnál kevesebb nem lehet.
(6) A használati idő korlátozása esetén, továbbá akkor, ha a rendelkezésre jogosult a holttestet más temetési helyen kívánja eltemetni, a jogosult részére a megváltási díj időarányos részét vissza kell téríteni.
(7) Megszűnik a rendelkezési jog gyakorlása, ha
a) a használati idő meghosszabbítás hiányában lejár;
b) a temetési hely megszűnik;
c) a holttest új temetési helyre történő áthelyezésével (áttemetés);
d) a holttest elhamvasztásával, kivéve, abban az esetben, ha az urnát ugyanarra a temetési helyre rátemetéssel visszahelyezik.
(8) A megváltott, de fel nem használt temetkezési hely megváltáskori díját – a megváltástól számított egy éven belül- a kezelési költség levonásával az ügyfél kérelmére vissza kell téríteni.
(9) A temetési helyek használati joga nem ruházható át, az nem örökölhető.
(10) A megváltási díjat a jelen rendelet 1. számú melléklete határozza meg. A temetési helyek használati díját a temettetőnek előre kell megfizetnie.
12.§
(1) Egy felnőtt sírhelyre az üzemeltető engedélyével és az időarányos használati díj megfizetése mellett
a) még egy gyermek koporsó
b) a sír mélyítése mellett még egy felnőtt koporsó temethető.
(2) A kettős sírhely két nagy koporsó egymás mellett elhelyezésére szolgál. A kettős sírhely egy-egy részébe az (1) bekezdésben meghatározottak szerint történhet rátemetés.
(3) A rátemetésre vonatkozó engedélyt az üzemeltető a sírnyitásra vonatkozó szabályok betartása mellett adhatja meg.
(4) A sírhelyeket kifalazni, kibetonozni, kideszkázni, más el nem bomló anyaggal kibélelni tilos.
13.§
(1) Sírboltot az üzemeltető által kijelölt helyen a jegyző engedélyével lehet felállítani. A felállítás előtt a sírbolt vázlatát vagy leírását az üzemeltetőnek be kell mutatni és azt nyilvántartásba venni.
(2) Az engedély meglétét az építési munka megkezdésekor az üzemeltető köteles ellenőrizni.
(3) A sírbolt alját és oldalfalait a vízbehatolás és földnyomás ellen megfelelően ki kell képezni.
(4) A sírbolt felett rendelkezőnek az tekintendő, aki a megállapított sírbolthely díjat megfizette és rendelkezői minőségét a sírbolt könyvbe bejegyeztette.
(5) Ha a sírbolt létesítője nem rendelkezett arról, hogy kik temetkezhetnek a sírboltba, úgy annak házastársát, egyenesági rokonait, továbbá az utóbbiak házastársát lehet benne eltemetni.
(6) Közös üregű sírboltba a halottat csak fémbetétes koporsóban szabad elhelyezni.
(7) A sírbolt használati ideje alatt a sírboltot eltávolítani vagy arról a halott nevét letörölni tilos.
(8) A sírboltot átépíteni csak az üzemeltető véleményének kikérése után lehet.
(1) Síremléket (sírjelet) felállítani az üzemeltető véleményének kikérésével lehet. Felállítása előtt a síremlék (sírjel) vázlatát vagy leírását az üzemeltetőnek be kell mutatni, és azt nyilvántartásba kell venni.
(2) A kegyeletet sértő síremlék (sírjel) lebontását a polgármester rendelheti el.
(3) A síremlék (sírjel) szabályszerű felállítását, átépítését, lebontását az üzemeltető ellenőrzi.
(4) A síremlék köré – a síremlék határain belül - szilárd burkolatú kísérő járda építhető.
(5) A sírhely használati ideje alatt a síremléket (sírjelet) eltávolítani vagy arról a halott nevét törölni tilos.
(6) A meglévő síremléket kicserélni csak a kegyeleti igények tiszteletben tartásával és az üzemeltető hozzájárulásával szabad.
(1) A temető bejáratánál jól látható helyen tájékoztató táblát kell elhelyezni, amelyen fel kell tüntetni a temető nyitva tartási idejét, a tulajdonos és az üzemeltető megnevezését, pontos címét valamint a temető részletes térképét ki kell függeszteni.
(2) A temetőben csak a megjelölt nyitvatartási időben lehet tartózkodni.
(3) A nyitvatartási idő alatt a temetőt bárki korlátozás nélkül látogathatja, a sírokat gondozhatja. 12 éven aluli gyermek a temetőben csak felnőtt személy felügyelete mellett tartózkodhat.
(4) A temetőben mindenki a hely jellegének megfelelő magatartást köteles tanúsítani.
(5) A sírok gondozásán, díszítésén kívül minden egyéb tevékenységet - annak megkezdése előtt - az üzemeltető részére be kell jelenteni.
(6) A temetőben munkáját végző vállalkozók működésük során az e rendeletben foglaltakat kötelesek betartani. Tevékenységükkel a szertartások rendjét nem zavarhatják, a látogatók kegyeleti érzéseit nem sérthetik, a szomszédos sírokban és a temető infrastrukturális létesítményeiben kárt nem okozhatnak.
(7) A temető tisztántartása az üzemeltető feladata.
(8) Kegyeleti tárgyakat, a növényeket és egyéb díszítőanyagokat bepiszkítani, rongálni, eltávolítani, a temető infrastrukturális berendezéseit megrongálni és szemetelni tilos.
(9) A sírhelyek gondozása során keletkező szemetet az üzemeltető által kijelölt helyre kell vinni.
(10) A vakvezető kutya kivételével állatot a temetőbe bevinni nem szabad.
(11) A temetőben tűzveszélyes tevékenységet végezni csak a tűzvédelmi előírások betartásával szabad. Avart, elszáradt koszorút és virágmaradványt elégetni nem szabad.
(12) Építőanyagot a temetőbe beszállítani, építési és bontási munkát megkezdeni vagy bontási anyagot elszállítani csak az üzemeltető hozzájárulásával szabad. Az építési hulladékot a keletkezésétől számított három napon belül el kell szállítani. Az építésnél használt ömlesztett anyagot (pl. beton, stb.) csak vaslemezen lehet előkészíteni.
(13) A temető területéről sírkövet, síremléket, fejfákat kiszállítani csak az üzemeltető írásos engedélyével lehet.
(14) A temető területén csak a sírhelyek, sírboltok, síremlékek díszítésére szolgáló tárgyak helyezhetők el. Más tárgyakat elhelyezni, bokrot vagy fát ültetni csak az üzemeltető előzetes engedélyével szabad.
(15) A sírhelyeket az elhunyt hozzátartozója, illetve az eltemetésre kötelezett köteles tisztán tartani, rendezni. E kötelezettségének az üzemeltetővel kötött megállapodás alapján is eleget tehet. Ennek a díját e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza[2]
(1) Szabálysértést követ el és 30.000.- Ft-ig terjedő bírsággal sújtható, aki :
a) a sírhelyeket kifalazza, kibetonozza, kideszkázza, vagy más el nem bomló anyaggal kibéleli,
b) aki temetőben nem a hely jellegének megfelelő magatartást tanúsít,(pl. hangoskodik kegyeletsértő kifejezést használ, stb.),
c) aki temetőbe járművel az üzemetető írásos engedélye nélkül behajt,
d) a temetőben munkáját végző vállalkozók működésük során az e rendeletben foglaltakat nem tartják be, tevékenységükkel a szertartások rendjét megzavarják, a látogatók kegyeleti érzéseit megsértik, a szomszédos sírokban és a temető infrastrukturális létesítményeiben kártokoznak,
e) kegyeleti tárgyakat, a növényeket és egyéb díszítőanyagokat bepiszkítja, megrongálja, eltávolítja, a temető infrastrukturális berendezéseit megrongálja és szemetel,
f) a sírhelyek gondozása során keletkező szemetet az üzemeltető által kijelölt helyre nem helyezi el,
g) a vakvezető kutya kivételével állatot a temetőbe bevisz,
h) a temetőben tűzveszélyes tevékenységet végez, a tűzvédelmi előírások figyelmen kívül hagyásával,
i) építőanyagot a temetőbe beszállít, építési és bontási munkát megkezd, vagy bontási anyagot elszállít az üzemeltető hozzájárulása nélkül,
j) az építési hulladékot a keletkezésétől számított három napon nem takarítja el,
k) az építésnél használt ömlesztett anyagot (pl. beton, stb.) nem vaslemezen, a környezet rongálása nélkül készíti elő,
l) a temető területéről sírkövet, síremléket, fejfákat kiszállít az üzemeltető írásos engedélye nélkül,
m) a temetőben, az oda illő tárgyakon kívül más tárgyakat elhelyez, bokrot vagy fát ültet az üzemeltető előzetes engedélye nélkül.
A rendelet 2006. június 1. napján lép hatályba.
Döbrököz, 2006. május 16.
Szili Lajosné Dr. Markó Gábor
polgármester jegyző
Záradék:
A rendelet 2006. május 18. napján kihirdetésre került.
Döbrököz, 2006. május 20.
Dr. Markó Gábor
jegyző
Egységes szerkezetbe foglalva 2010. december 23-án
Döbrököz, 2010.december 23.
Kárpáti Csaba
jegyző
1. számú melléklet[3]
Sírhely megnevezés |
Megváltási idő év |
Megváltási díj (Ft) |
Felnőtt egyes
|
25 |
5.000 |
Felnőtt kettes
|
25 |
10.000 |
Sírbolt hely 2
fős 5-10 főig |
100 |
20.000 25.000 30.000 |
Urnás temetés |
25 |
5.000 |
Ravatalozó használati díja: 6.000 Ft/alkalom
Sírgondozás díja: 5.000 Ft/év
[1] Hatályon kívül helyezte a 10/2007 (IV.19) sz. ÖK. rendelet
[2] Beiktatta a 16/2010.(XII.23.) sz ÖK rendelet. Hatályos 2011.január 1-től.
[3] Módosította a 16/2010.(XII.23.) sz. ÖK rendelet. Hatályos 2011.január 1-től.
DÖBRÖKÖZ KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA
KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
2011. évi ÜLÉSPROGRAMJA
(tervezet)
A Képviselő-testület üléseit a Polgármesteri Hivatal tanácskozó termében tartja, üléseinek számát és összehívásának rendjét a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 12.§.(1) bekezdése írja elő.
I. ülés: 2011. február
· Jelentés a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az önkormányzat előző ülése óta tett polgármesteri intézkedésekről.
· Az önkormányzat 2011. évi költségvetésének megtárgyalása, elfogadása.
· Civil szervezetek működéséről tájékoztató, pályázataik elbírálása.
· Közfoglalkoztatási terv elfogadása.
· Közbeszerzési terv elfogadása.
· Közbeszerzési szabályzat elfogadása
· Közbeszerzési eljárás megindítása, az IKSZT megvalósítása
· Beszámoló a Polgármesteri Hivatal munkájáról, teljesítményértékelésről
II. ülés: 2011. április
· Jelentés a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az önkormányzat előző ülése óta tett polgármesteri intézkedésekről.
· Az önkormányzat 2010. évi költségvetés zárszámadásának megtárgyalása.
· Éves pénzforgalmi jelentés, könyvviteli mérleg, pénzmaradvány- és eredmény-kimutatás benyújtása.
· Gazdasági program elfogadása
· Belső ellenőrzési beszámoló benyújtása.
III. ülés: 2011. május
· Jelentés a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az önkormányzat előző ülése óta tett polgármesteri intézkedésekről.
· 2010. évi közbeszerzési statisztika
· Beszámoló a gyermekvédelem helyzetéről és a gyámügyi tevékenységről
IV. ülés: 2011. június
· Jelentés a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az önkormányzat előző ülése óta tett polgármesteri intézkedésekről.
· A Dombóvári Rendőrkapitányság és a körzeti megbízott munkájáról tájékoztatás.
· Tájékoztató a község állategészségügyi helyzetéről.
· Beszámoló a Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás 2010. évi munkájáról.
V. ülés: 2011. július
· Jelentés a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az önkormányzat előző ülése óta tett polgármesteri intézkedésekről.
· „Kapaszkodó” Alapszolgáltat Központ 2010. tevékenységéről tájékoztatás.
· Beszámoló az óvoda működéséről
· Beszámoló az APOK működéséről.
· Beszámoló a könyvtár működéséről.
VI. ülés: 2011. szeptember
· Jelentés a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az önkormányzat előző ülése óta tett polgármesteri intézkedésekről.
· Az önkormányzat 2010. I. félévi gazdálkodásáról beszámoló
VII. ülés: 2011. november
· Jelentés a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az önkormányzat előző ülése óta tett polgármesteri intézkedésekről.
· Beszámoló az önkormányzat ¾ éves gazdálkodásáról.
· Az önkormányzat 2012. évre vonatkozó költségvetési koncepciójának megtárgyalása
· A háziorvos és a védőnő beszámolója a község közegészségügyi helyzetéről.
· Beszámoló a házi segítségnyújtásról és a jelzőrendszeres segítségnyújtásról.
· Beszámoló az Ifjúsági Klub munkájáról.
· Közfoglalkoztatásról tájékoztatás
VIII. ülés: 2011. december
· Jelentés a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról, valamint az önkormányzat előző ülése óta tett polgármesteri intézkedésekről.
· A Polgármesteri Hivatal adóügyi helyzetéről tájékoztatás.
· Az Önkormányzati Képviselő-testület 2012. évi ülésprogramjának megtárgyalása.
· Többcélú kistérségi társulás tájékoztatója
· Beszámoló a lakóhely környezeti állapotáról
· Teljesítménykövetelményi célok kitűzése