Képviselő-testületi ülés

 

6. napirendi pont

ELŐTERJESZTÉS

 

Tárgy: Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatának  felülvizsgálata

 

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 

            A többcélú társulásokról szóló 2004. évi CVII törvény szerint és a Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Megállapodása alapján a Társulási megállapodást a társulás önkormányzati választások folytán való újraalakulást követő 6 hónapon belül felül kell vizsgálni. A megállapodás felülvizsgálatával párhuzamosan szükséges a Szervezeti és Működési Szabályzat felülvizsgálata is.

Az SzMSz módosítására legutóbb 2010. május 21-én került sor, így jelentősebb változtatásokra nincs szükség a felülvizsgálatnál.

 

A módosítási javaslatok a következők:

-         A közoktatási intézményfenntartó társulások felsorolásánál az eddig Apáczai Csere János Bölcsőde, Óvoda, Általános és Középiskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény és Kollégium helyett a társulás helyes megnevezése: Dombóvár Város, Attala, Csikóstőttős, Döbrököz, Jágónak, Kapospula, Kaposszekcső és Nak Községek Közoktatási Intézményfenntartó Társulása (7200 Dombóvár, Arany János tér 21.) (II. fejezet 1.pont)

-          Ki kell egészíteni az SzMSz-t azzal, hogy a Társulás keretében önálló közoktatási intézményként működik a Galló József Általános Iskola és Óvoda (7227 Gyulaj, Szent Imre tér 5.). Az intézményfenntartó társulásokkal és az önálló közoktatási intézménnyel a Többcélú Társulás megállapodást kötött a tanügyigazgatási feladatok ellátására. (II. fejezet 1. pont)

-         A központi orvosi ügyelet ellátása a szolgáltató és a települések között létrejött megállapodás alapján működik, de a Társulás munkaszervezete látja el a központi ügyelettel kapcsolatos kistérségi koordinációs feladatokat. Ezért a Társulás által ellátott feladatok közé bekerült a következő: Ellátja a központi orvosi ügyelettel kapcsolatos kistérségi koordinációs feladatokat, szükséges egyeztetéseket, a szakmai és pénzügyi beszámoló véleményezését. (II. fejezet 11 pont)

-          A jogszabályi előírásoknak megfelelően módosításra került, hogy az elnököt és az elnökhelyetteseket az önkormányzati választást követő 30 napon belül kell megválasztani.  (IV fejezet 2.§ 1. pont)

-         A  Társulás újra alakulása  következtében több településen változott a Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás alapító önkormányzatainak képviselője, azért aktualizálásra került az 1. sz. melléklet.

-         Az Oktatási Bizottság elnökének személyében bekövetkezett változást követi az 1. sz  függelék, mely szerint a Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás Oktatási Bizottságának elnöke: Müller János Kurd Község polgármestere.

-         A 3. sz  függelékben a munkaszervezet szervezeti felépítése módosításra került: a területfejlesztési csoport feladatai közül a rendezvénysátor üzemeltetésével kapcsolatos feladatok ellátása átkerült a közművelődéshez.

 

Tisztelt Képviselő-testület!

 

            Kérem a fenti indokok alapján a Szervezeti és Működési Szabályzat  felülvizsgálatának elfogadását.

 

Határozati javaslat

 

A Döbrököz Község Önkormányzatának Képviselő-testülete elfogadja a Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás módosított Szervezeti és Működési Szabályzatát  a melléklet szerint.

 

Felelős: Szili Lajosné polgármester

Határidő: 2010. december 8.

 

Dombóvár, 2010. december 3.

 

 

 

                                                                                  Szili Lajosné sk

                                                                                    polgármester

 

 

 

 

Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás Tanácsának

10/2004. (XI.02.) Dombóvári Kistérségi Tanácsi határozata a

Szervezeti és Működési Szabályzatáról

egységes szerkezetben

 

az SzMSz-t módosító 23/2005.(III.21) Ktt. határozattal, a 29/2005.(IV.29.) Ktt.

határozattal, a 44/2005.(V.31) Ktt. határozattal, a 60/2005.(IX.08.) határozattal, a 91/2005.(XII.20.) határozattal, 27/2007.(III.30.) a 42/2008.(VI.24.) Ktt. határozattal, a 61/2009.(IX.25.), az 54/2010.(V.21) és … /2010.(XI.11.)  határozattal módosított

 

A társulást a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 10. § (1) bekezdés e) pontjának felhatalmazása alapján, a társulásokról szóló 1997. évi CXXXV törvénynek megfelelően alapította, és a többcélú tárulásokról szóló 2004. évi CVII. törvénynek megfelelően módosította Dombóvár Város és a térséghez tartozó 15 település. (Az alapítók felsorolását az 1. sz. melléklet tartalmazza.)

Szervezetük és működésük rendjét e szabályzatban foglalták a következők szerint

 

I.       fejezet

               Általános szabályok

 

1.      §

 

(1)         A Dombóvár város és térségéhez tartozó önkormányzatok többcélú kistérségi társulásának rövidített neve: Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás (továbbiakban: Társulás).

 

(2)    A Társulás működési területe: a többcélú társulásokról szóló 2004. évi CVII. törvény mellékletében meghatározott kistérség területe: 4.702 sz. statisztikai körzet.

 

(3)         A Társulás jogállása: a Társulás jogi személy.

 

(4)         A Társulás székhelye: 7200 Dombóvár, Bezerédj utca 14.

 

(5)         A Társulás bélyegzője: Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás, 7200 Dombóvár, Bezerédj utca 14.

(6)         A Kistérségi Fejlesztési Tanács bélyegzője: Dombóvári Kistérségi Fejlesztési Tanács, 7200 Dombóvár, Bezerédj u. 14.

 


 

 

II.    fejezet

               A Társulás által ellátott feladatok

 

1.      §

 

A Társulás tagjai által átruházott feladatköröket látja el a következő bontásban:

 

(1)         A kistérségben működő 1993. évi LXXIX. törvény 20. § (1) a.), b)., d.), e.), f.) és g.) pontjában meghatározott közoktatási intézményekkel kapcsolatban ellátja a következő feladatokat:

Szervező tevékenységével segíti a Többcélú Társulás keretében működő közoktatási intézményfenntartó társulások működését. A Társulás keretében működő közoktatási intézményfenntartó társulások a következők:

-         Dombóvár Város, Attala, Csikóstőttős, Döbrököz, Jágónak, Kapospula, Kaposszekcső és Nak Községek Közoktatási Intézményfenntartó Társulása (7200 Dombóvár, Arany János tér 21.)

-           Dombóvár, Attala, Dalmand Közoktatási Intézményfenntartó Társulása, Dombóvár, Fő utca 42-44.

-           Szakcs, Kocsola, Nak, Lápafő, Várong Községek Közoktatási Intézményfenntartó Társulás, Szakcs, Kossuth utca 4.

-           Kurd és Csibrák Közoktatási Intézményi Társulás (7226, Kurd, Petőfi utca 11.)

 

A Társulás keretében önálló közoktatási intézményként működik: Galló József Általános Iskola és Óvoda (7227 Gyulaj, Szent Imre tér 5.)

 

Tanügyigazgatási, szakmai szolgáltatási feladatok tekintetében elemző, helyzetfeltáró, javaslattevő tevékenységével segíti az intézményfenntartó önkormányzatokat abban, hogy a közszolgáltatásokat költség hatékonyan és magas színvonalon működtessék.

 

(2)         Az 1993. évi LXXIX. törvény 34. § a.), b.) d.), e) és h) pontjában meghatározott feladatok ellátása a következőképpen:

-         Gondoskodik a logopédiai és gyógytestnevelés, valamint a nevelési tanácsadás pedagógiai szakszolgálatok megszervezéséről.

-         Ellátja a szakszolgálattal kapcsolatos igazgatási feladatokat.

-         A Társulás ellátja a közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény 30 §. (1) bekezdésében és a 34. § a.) pontjában nevesített korai fejlesztés és gondozás feladatot. A Társulás a feladatot a fenntartásában működő „Reménység” Napközi Otthon és Fejlesztő Iskola által szervezett otthoni ellátás keretében látja el.

-         A Társulás ellátja a Közoktatási törvény 30. § (6) bekezdése, illetve 34. § b.) pont szerinti fejlesztő felkészítés feladatot a fenntartásában működő „Reménység” Napközi Otthon és Fejlesztő Iskolában. A Társulás a súlyos és halmozottan fogyatékos gyermekek ellátást a Közoktatási törvény 30/A §-a szerint a „Reménység” Napközi                                                Otthon és Fejlesztő Iskola fejlesztő iskolai intézményegységében látja el. 

 

(3)         Közoktatási feladatellátása keretében a Társulás üzemelteti az Oktatási és Kulturális Minisztérium, mint az Oktatási Minisztérium jogutódja vagyonkezelésében álló Iskolabuszt.

 

(4)         Szociális és gyermekjóléti alapellátási feladatok.

 

1. A Társulás keretében működik a „Kapaszkodó” Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltató Központ Társulás székhellyel működő intézményfenntartó társulás, mely a következő feladatokat látja el:

-         az Sztv. 57. § (1) bek. d.) pontja szerinti házi segítségnyújtást, kivéve Dombóvár, Gyulaj és Szakcs községek közigazgatási területén

-         az Sztv. 57. § (1) bek. e.) pontjában szereplő családsegítést,

-         az Sztv. 57. § (1) bek. g.) pontja szerinti közösségi gondozást,

-         az Sztv. 57. § (1) bek. h.) pontjában szereplő támogató szolgáltatást,

-         a Gyvt. 40. §-ában szereplő gyermekjóléti szolgálatot,

-         a Gyvt. 41. §-a szerinti gyermekek átmeneti gondozása feladatot,

-         a Gyvt. 45. §-ában nevesített gyermekek átmeneti gondozása feladat keretén belül a Családok Átmeneti Otthonának és a helyettes szülői hálózat működtetését.

 

2. A Társulás keretében működik a szociális alapszolgáltatásokat és szakosított ellátásokat nyújtó, Egyesített Szociális Intézmény székhellyel működő Dombóvár Város, Gyulaj és Szakcs Községek Szociális Intézményeinek Intézményfenntartó Társulása, mely a következő feladatok kistérségi szintű ellátását biztosítja:

-         az Sztv. 57. § (2) bek. a.) pontja szerinti ápolást, gondozást nyújtó intézmény szakosított ellátása,

-         az Sztv. 57. § (2) bek. d.) pontja szerinti átmeneti elhelyezést biztosító intézmény szakosított ellátása,

-         az Szt. 57. § (1) bek. d) pontja szerinti házi segítségnyújtás Dombóvár város, Gyulaj és Szakcs községek területén,

-         az Szt. 57. § (1) bek. c) pontja szerinti étkeztetés,

-         az Szt. 57. § (1) bek f) pontja szerinti jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,

-         az Szt. 57. § (1) bek j) pontja szerinti nappali ellátás.

 

Az Egyesített Szociális Intézmény székhellyel működő intézményfenntartó társulás a feladatainak kistérségi szintű ellátását külön megállapodás alapján biztosítja az intézményfenntartó társulásban részt nem vevő kistérségi önkormányzatok tekintetében.

 

3. A Társulás az általa fenntartott „Reménység” Napközi Otthon és Fejlesztő Iskola (7200 Dombóvár, Kinizsi u. 37.) működtetésével biztosítja a

-           az Sztv. 65/F §-a szerinti fogyatékos gyermekek és fiatalok nappali ellátását,

-           az Szt. 99/B §-a szerinti szociális foglalkoztatást: munka-rehabilitáció és fejlesztő-felkészítő foglalkoztatás;

-           közoktatási pedagógiai szakszolgálati feladatok ellátását a társulási megállapodás 1. pontjának b) és c.)  pontja szerint.

 

(5)         Az 1992. évi XXXVIII. törvény 121/A. §-a, valamint a 193/2003. (XI.26.) Korm. sz. rendelet szerint biztosítja a belső ellenőrzési feladatok ellátását.

 

(6)         Az 1997. évi CXL. törvény 64. § (1) és (2) bekezdés, valamint 73. § (2) bekezdés alapján:

-         szervezi a kistérség közművelődési feladatait,

-         létrehozza a könyvtár-ellátó szolgáltató rendszert, működteti a mozgókönyvtári ellátást,

-         koordinálja a kistérségben működő civil- és társadalmi szervezetek tevékenységét.

 

(7)         Egyéb feladatok:

-         Szervezi és működteti a kistérség területére kiterjedően a bűnmegelőző és drogprevenciós tevékenységet, Kistérségi Bűnmegelőzési Kerekasztalt hoz létre.

-         Segíti a nemzeti és etnikai kisebbségek kistérségi érdekképviseletét,

-         Sportrendezvények szervezésével, a sportélet támogatásával javítja a sportolási lehetőségeket a kistérségben.

 

(8)         Működteti a Gunarasi Nyári Tábort (7200 Dombóvár, Tó utca 20.), valamint a Balatonfenyvesi Ifjúsági Tábort (Balatonfenyves, Kaposvári utca 42-44.)

 

(9)         A Társulás szervezi és lebonyolítja a tagönkormányzatai, illetve Többcélú Társulás közfoglalkoztatási programjait.

 

(10)    A Társulás idegenforgalmi, turisztikai –fejlesztési tevékenységet végez, fenntartja a Dombóvári Kistérségi Tourinform Irodát. (Dombóvár, Hunyadi tér 42.)

 

(11)         Ellátja a központi orvosi ügyelettel kapcsolatos kistérségi koordinációs feladatokat, szükséges egyeztetéseket, a szakmai és pénzügyi beszámoló véleményezését.

 

(12)    Területfejlesztési feladatok ellátása:

-         A Többcélú Kistérségi Társulás a területfejlesztésről szóló 1996. évi XXI. tv. (továbbiakban: Tftv. 10/G § (1)-(3) bekezdése alapján ellátja a Kistérségi Fejlesztési Tanács feladatait.

-         A Kistérségi Fejlesztési Tanács működésének részletes szabályairól „A területfejlesztési ügyek tárgyalására vonatkozó külön rendelkezések” c. VIII. fejezet rendelkezik. A Kistérségi Fejlesztési Tanács területfejlesztési feladatainak felsorolását az SZMSZ 2. sz. melléklete tartalmazza.

-          

III. fejezet

                                                                                                             A társulás kapcsolatai

 

1. §

 

(1)         A Társulás feladatainak ellátása érdekében folyamatosan kapcsolatot tart a társult önkormányzatok képviselőtestületével és hivatalával, a megyei területfejlesztési tanács munkaszervezetével, a regionális fejlesztési tanáccsal és munkaszervezetével, a kistérségi koordinátorokkal, a Helyi Vidékfejlesztési Iroda képviselőjével, a kistérségben működő közigazgatási szervezetekkel, intézményekkel.

 

(2)         A bűnmegelőző és drogprevenciós tevékenység koordinatív ellátása körében együttműködik:

-         városi rendőrkapitánysággal,

-         polgár- és katasztrófavédelmi szervezettel,

-         polgárőrséggel,

-         kisebbségi érdekvédelmi szervezetekkel

-         közoktatási intézményekkel,

-         a Gyermek- és Ifjúsági Önkormányzattal,

-         a Kábítószerügyi Egyeztető Fórummal,

-         szociális, gyermekvédelmi intézményekkel,

-         pátfogó felügyelettel,

-         polgármesteri hivatalokkal.

 

E szervek (szervezetek) képviselőivel Kistérségi Bűnmegelőzési Kerekasztalt szervez a Társulás által hozott döntés szerinti tartalommal.

 

(3)         A térségi civil szervezetek integrációs lehetőségeit keresi, koordinálja a kistérségi nyugdíjas klubok tevékenységét.

 

(4)         Összefogja az iskolák, ifjúsági szervezetek munkáját, ennek érdekében Kistérségi Ifjúsági Egyeztető Fórumot hoz létre és működteti azt.

 

(5)         Megszervezi és működteti a kistérségi iskolák és óvodák vezetőit összefogó Igazgatói és Óvodavezetői Munkaközösséget.

 

(6)         Az egészséges életmódra nevelés egyik eszközeként kiemelten támogatja a térségi sportéletet, koordinálja az azonos profilú egyesületek munkáját, elsősorban közös sportrendezvények szervezésével.

 

(7)         Egyezteti a tűzoltóság, katasztrófavédelem, polgárvédelem térségi feladatait, közreműködik a megelőző tevékenység megszervezésében és támogatásában.

 

(8)         Segíti a nemzeti és etnikai kisebbségek érdekképviseletét, elsősorban a térségben működő kisebbségi önkormányzatok, önkormányzati társulásokkal való szorosabb együttműködéssel.

 

IV.              fejezet

               A Társulás szervezete és működése

 

1.      §

A Társulás Tanácsa

 

(1)         A Társulás döntéshozó szerve a Társulási Tanács (továbbiakban: Tanács), amely a társult önkormányzatok polgármestereiből áll. A Társulás a Területfejlesztésről és területrendezésről szóló 1996. évi XXI. Törvényben meghatározott esetekben, a törvény 10/G §-ának felhatalmazása alapján Kistérségi Fejlesztési Tanácsként működik. A Fejlesztési Tanács működésének részletes szabályit az SzMSz. VII. fejezete tartalmazza.

 

(2)         A Társulási Tanács minden tagja egy szavazattal rendelkezik.

 

(3)         A Társulási Tanács alakuló ülését a Társulás székhely településének polgármestere hívja össze.

 

(4)         Az alakuló ülés feladatai:

-         kinyilvánítani a Társulás megalakulását,

-         megválasztani a Társulási Tanács elnökét és elnökhelyettesét (elnökhelyetteseket).

 

2.      §

A Társulási Tanács elnöke, elnökhelyettesei

 

(1)         A Társulási Tanács elnökét és elnökhelyetteseit minősített többséggel és titkos szavazással választja meg a Társulási Tanács tagjai sorából. Az elnököt és elnökhelyetteseket az önkormányzati választásokat követő 30 napon belül kell megválasztani.

 

(2)         A Társulási Tanács az elnök munkájának segítésére az önkormányzati ciklus időtartamára választ elnökhelyetteseket. A Társulás Tanácsa az elnök javaslatára a kistérség belső területi tagozódását figyelembe véve 3 elnökhelyettest választ minősített többséggel, titkos szavazással. Az elnök jelöli ki általános elnökhelyettesét.

 

(3)         Az elnök és elnökhelyettesek megbízatása az önkormányzati ciklus időtartamára szól. Amennyiben az időtartam lejár, vagy időközben az elnök (elnökhelyettes) polgármesteri tisztsége megszűnik, az újonnan megválasztott elnök (elnökhelyettes) megbízatása is csak a ciklus végéig tart.

 

(4)         A titkos szavazás lebonyolításának rendje: A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon két urna, illetve kétfajta szavazólap igénybevételével történik. Az egyik szavazólap a települést megillető szavazatszámot (1 tag - 1 szavazat), a másik a település által képviselt lakosságszámot jeleníti meg. A településeket a lakosságszám arányában meghatározott számú szavazólap illeti meg. Ennek számítási módja: A jelenlevő települések lakosságszámát a jelenlevő legkisebb lakosságszámú település lakosságszámával osztani kell, majd a kapott számot kerekíteni kell. Az tekintendő megválasztott elnöknek (elnökhelyettesnek), aki mind a tagok száma, mind pedig a lakosságszám tekintetében teljesíti a minősített többség feltételeit.

 

               3. §

               A Társulás működése

 

(1)         A Tanács szükség szerint, de évente legalább 4 ülést tart. Az ülések helyszíne változó, a Társulási Tanács döntésének megfelelően módosul.

 

(2)         Az ülést az elnök, akadályoztatása esetén az általános elnökhelyettes hívja össze és vezeti.

 

(3)         A Tanács ülését össze kell hívni:

-                a társulás tagjai egynegyedének – napirendet is tartalmazó – indítványára, a javaslat kézhezvételétől számított 15 napon belül;

-                megyei közigazgatási hivatal vezetőjének kezdeményezésére, a kezdeményezés kézhezvételétől számított 15 napon belül;

-                a pénzügyi bizottság kezdeményezésére, a kezdeményezés kézhezvételétől számított 15 napon belül.

 

(4)         A Társulási Tanács ülései nyilvánosak, annak vezetését az elnök, akadályoztatása esetén az általános elnökhelyettes látja el.

 

(5)         A Tanács ülésére szóló meghívót legalább 5 nappal az ülés előtt ki kell küldeni. A meghívóhoz csatolni kell a tárgyalt témák rövid vázlatát és a javasolt határozati javaslatokat. Az ülés sürgős esetben rövid úton is összehívható (telefonon, faxon).

 

(6)         Az ülés napirendjére az elnök tesz javaslatot. Az elnökkel történt egyeztetés alapján az ülésen a társulási tanács bármely tagja kezdeményezheti új napirend felvételét, melynek rövid vázlatát az ülést megelőző három nappal a tanács munkaszervezetéhez és a tanács tagjaihoz el kell juttatni.

 

(7)         A Társulási Tanács:

-         zárt ülést tart kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, illetve visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor, ha az érintett a nyilvános tárgyalásba nem egyezik bele.

-         zárt ülést rendelhet el minősített többséggel, vagyonával való rendelkezés és a Tanács által kiírt pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás üzleti érdeket sértene.

4. §

Határozathozatal

 

(1)         A Társulási Tanács dönt:

-                elnökének, elnökhelyetteseknek a megválasztásáról,

-                bizottságainak létrehozásáról, tagjai megválasztásáról,

-                a Szervezeti és Működési Szabályzat elfogadásáról,

-                költségvetés, zárszámadás elfogadásáról, módosításokról,

-                költségvetési intézmény, gazdálkodó szerv alapításáról,

-                közszolgáltatások közös biztosítása érdekében helyi önkormányzattal, más társulással történő megállapodásról, közös fejlesztések, beruházások megvalósításáról,

-                tagok költségviselése mértékéről,

-                az intézményfenntartó társulás (társulások) ügyében, a fenntartó önkormányzatokkal kötött megállapodás szerinti tartalommal,

-                a munkaszervezet vezetőjének kinevezése ügyében,

-                a Többcélú Társulás fenntartásában működő intézmény működését és finanszírozását lényegesen érintő kérdésekben,

-                pályázat beadásáról, tartalmának módosításáról.

 

(2)         A Tanács határozatképes, ha az ülésen legalább a szavazatok több mint felét képviselő tag jelen van, és az általuk képviselt települések lakosságszáma meghaladja a társulást alkotó települések lakosságszámának 1/3-át.

 

(3)         A Tanács döntéseit határozattal fogadja el. Szavazni személyesen vagy a társulás tagja által írásban meghatalmazott helyettes képviselő útján lehet. A tanács tagjai azon feladatokkal kapcsolatos döntésekről szavazhatnak, amely feladatok megoldására társultak.

 

(4)         Indokolt és sürgős esetben a társulási tanácsa tagjai faxon is szavazhatnak, ebben az esetben azonban Társulási Tanács tagjainak szavazatukat utólagosan, a soron következő társulási ülésen személyes szavazással is meg kell erősíteniük.

 

(5)         A Tanács titkos szavazást tarthat mindazon ügyekben, amelyekben zárt ülést köteles tartani, illetve zárt ülést tarthat. Titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazófülke és urna igénybevételével, a 2. § (3) bekezdésében meghatározott szabályok szerint történik. A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, mely a következőket tartalmazza:

-                szavazás helyét, napját, kezdetét és végét,

-                a szavazással kapcsolatos teendőket ellátó bizottság tagjainak nevét,

-                a szavazás eredményét,

-                a szavazás során felmerült körülményeket.

A titkos szavazással kapcsolatos teendők ellátására a Tanács 3 főből álló bizottságot választ.

 

(6)         A határozatokat az év elejétől kezdődően növekvő sorszámmal kell ellátni. A határozat jelölése: ……/2004. (……) Dombóvári Kistérségi tanácsi határozat. A határozat rövidített jelölése: ……/2004. (……) Ktth.

 

(7)         A határozathozatalhoz legalább annyi tag egybehangzó szavazata szükséges, amely meghaladja a jelenlevő tagok szavazatainak felét és az általuk képviselt települések lakosságszámának egyharmadát (egyszerű többség).

 

(8)         A minősített többséghez legalább annyi tag egybehangzó szavazata szükséges, amely eléri a jelenlévő tagok szavazatainak kétharmadát, és az általuk képviselt települések lakosságszámának a felét.

 

(9)         Minősített többségű döntés szükséges:

-                a Társulás által a kistérség fejlesztését szolgáló, pénzügyi hozzájárulást igénylő pályázat benyújtásához,

-                pályázathoz szükséges települési hozzájárulás megállapításához,

-                a társulás költségvetésének és zárszámadásának elfogadásához,

-                a tagok költségviselése mértékének megállapításához,

-                üzleti érdekek sérelme veszélye miatti zárt ülés elrendeléséhez (a Társulás vagyonával való rendelkezés, illetve kiírt pályázat tárgyalása esetén),

-                a Társulási Tanács hatáskörébe utalt választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, illetőleg visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása,

-                Szervezeti és Működési Szabályzat elfogadásához,

-                a munkaszervezet vezetőjének megbízásához,

-                azokban az ügyekben, amelyeket a Szervezeti és Működési Szabályzat meghatároz.

 

(10)    A Társulási Tanács üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv elkészítéséről a munkaszervezet-vezető gondoskodik.

 

(11)    A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:

-                az ülés helyét, időpontját,

-                az ülésen megjelent tagok nevét,

-                az ülésen, vagy annak egyes napirendi pontjainak tárgyalása alkalmával tanácskozási joggal jelenlevő meghívottak nevét,

-                az ülés megnyitásának tényét,

-                a tárgyalt napirendi pontokat,

-                felszólalók nevét, mondanivalójuk lényegét,

-                az elnöki intézkedéseket,

-                az ülés folyamán történt fontosabb eseményeket,

-                szavazások számszerű eredményét és módját,

-                az elfogadott határozatok szó szerinti szövegét,

         -         a tag felvilágosítás kérését és az arra adott válaszokat,

         -         az ülés berekesztésének időpontját.

 

(12)    A jegyzőkönyvhöz mellékelni kell:

-       jelenléti ívet,

-       meghívót,

-       az írásos előterjesztéseket, határozati javaslatokat,

-       tag kérésére írásban is benyújtott hozzászólást,

-       titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet,

-       zárt ülés elrendeléséről szóló határozatot,

 

(13)    A jegyzőkönyv egy példányát az ülést követő 15 napon belül a munkaszervezet vezetője köteles megküldeni a Kormány általános hatáskörű területi államigazgatási szervének és a Társulásban résztvevő önkormányzatoknak. A jegyzőkönyv egy példányát mellékleteivel együtt évente bekötteti a munkaszervezet.

 

(14)    A Tanács ülésének jegyzőkönyvét az elnök, a munkaszervezet vezetője és két hitelesítő írja alá.

 

5.§

A Tanács tagjai

 

(1)         A társulási tag köteles részt venni a Tanács ülésein.

 

(2)         A társulási tag részt vehet:

-         a Tanács döntéseinek előkészítésében,

-         a végrehajtás ellenőrzésében.

 

(3)         A társulási tag jogai:

-         a társulás ülésén az elnöktől, elnökhelyettesektől, a munkaszervezet vezetőjétől, a bizottság elnökétől felvilágosítást kérhet,

-         tanácskozási joggal részt vehet a bizottság ülésén,

-         megbízás alapján képviselheti a Társulási Tanácsot,

-         a Tanács munkaszervezetétől igényelheti a munkájához szükséges tájékoztatást,

 

(4)         A társulási tag köteles:

-         tevékenyen részt venni a Tanács munkájában,

-         írásban vagy szóban köteles bejelenteni, ha a Tanács ülésén való megjelenésében akadályoztatva van,

-         beszámolni saját képviselőtestületének a Társulás tevékenységéről, a Társulás pénzügyi helyzetéről, a Társulási cél megvalósulásáról

 

 

 

6.§

           Bizottságok

 

(1)        A Társulási Tanács gazdálkodásának ellenőrzésére 5 tagú Pénzügyi Bizottságot hoz létre.

 

(2)        A Pénzügyi Bizottság elnökét és tagjainak többségét a Társulási Tanács tagjai közül kell választani. Elnök, elnökhelyettesek, a Tanács munkaszervezetének dolgozója nem lehet a bizottság elnöke, tagja.

(3)        A Társulási Tanács az alapvető szakfeladataként meghatározott oktatási-nevelési feladatainak segítésére, közoktatást érintő döntéseinek előkészítésére 5 tagú Oktatási Bizottságot hoz létre.

(4)        Az Oktatási Bizottság elnökét és tagjait a Társulási Tanács választja meg.

 

(5)        A szociális területen jelentkező többlet feladatok, valamint a szociális ügyeket érintő kérdések előkészítésére a Társulás Tanácsa 5 tagú Humán Bizottságot hoz létre.

 

(6)        A Humán Bizottság elnökét és tagjait a Társulási Tanács választja meg.

 

(7)        A Humán Bizottság működését és részletes feladatait a Társulás SzMSz-e és a Bizottság ügyrendje tartalmazza.

 

(8)        A Társulási Tanács döntései előkészítésére, a döntések végrehajtásának szervezésére – feladatainak, hatáskörének, munkaprogramjának ismeretében – további bizottságokat alakíthat.

 

(9)        A megalakított Pénzügyi Bizottság által ellátandó feladatok részletes jegyzékéről a 3. sz. melléklet, az Oktatási Bizottság feladatairól a 4. sz. melléklet, a Humán Bizottság feladatairól az 5. sz. melléklet rendelkezik. A bizottságok tagjainak felsorolását a Szabályzat 1. sz. függeléke tartalmazza.

 

(10)   A bizottságok működésének főbb szabályait az SZMSZ tartalmazza, a részletszabályokat az SZMSZ rendelkezéseivel összhangban a bizottságok ügyrendjükben állapítják meg.

 

(11)   A bizottságok üléseiket a munkatervhez, az aktuális feladatokhoz igazodóan tartják. Az ülést az elnök hívja össze úgy, hogy az érdekeltek a meghívót, a téma rövid vázlatát, az ülést megelőző 3 nappal kézhez kapják. Rendkívüli esetben a bizottság ülése formális meghívó nélkül, telefonon, faxon is összehívható.

 

(12)   A bizottságok ülése nyilvános.

 

(13)   A bizottság ülése akkor határozatképes, ha azon a bizottság tagjainak több mint fele jelen van. A bizottság határozatát a jelenlevő tagok több mint felének egyetértő határozatával hozza.

 

(14)   A bizottság ülésein tanácskozási joggal vesz rész a Tanács elnöke és az elnökhelyettesei, a munkaszervezet vezetője, a munkaszervezet kijelölt dolgozója, valamint a tevékenységet érintő ügyben az önszerveződő közösség képviselője, a bizottság által felkért szakértő.

 

(15)   A bizottsági tag köteles szóban bejelenteni, hogy a bizottsági ülésen való megjelenésében akadályoztatva van.

 

(16)   A bizottság döntéseinek kiadmányozója a bizottság elnöke, távollétében az általa megbízott bizottsági tag. A bizottság üléséről jegyzőkönyv készül, mely az elhangzott felszólalások rövid ismertetőjét, hozott döntést, a kisebbségi véleményeket tartalmazza. A jegyzőkönyvet a bizottság elnöke írja alá.

 

(17)   A bizottsági döntések végrehajtásához, működésekhez szükséges szakmai, technikai, adminisztrációs feltételekről a munkaszervezet vezetője gondoskodik.

 

(18)   A bizottság évente legalább egyszer munkájáról beszámol a Társulási Tanácsnak.

 

7. §

               Munkaszervezet

 

(1)         A Társulás Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás Munkaszervezete elnevezéssel munkaszervezetet hoz létre. Rövidített neve: Többcélú Társulási Munkaszervezet.

 

(2)         A munkaszervezet vezetőjét a Társulási Tanács nevezi ki minősített többségű szavazással, 5 éves határozott időre, pályázat alapján. A munkaszervezet vezetője gyakorolja a munkáltatói jogokat a munkaszervezet dolgozói felett. A munkaszervezet dolgozónak foglalkoztatása a közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény szerinti jogviszonyban történik. A munkaszervezet dolgozóinak közalkalmazotti jogviszonyát érintő lényeges kérdésekben a munkáltatói jog gyakorlásához a Társulási Tanács elnökének egyetértése szükséges.

 

(3)         A munkaszervezet keretében működhetnek – külön jogszabályban meghatározott feltételek szerint, a szükséges pénzügyi fedezet biztosítása mellett – az illetékes minisztériumok, illetve azok területi szerveinek a kistérségben fejlesztési, szervezési, ügyfélszolgálati feladatokat ellátó hálózati munkatársait, valamint az önkormányzati területfejlesztési társulásait.

 

(4)         A munkaszervezet elkülönült szakmai szervezet, melynek sémáját a 2 sz. függelék tartalmazza.

 

(5)         A munkaszervezet a Tanács által jóváhagyott ügyrend szerint működik, melyet a 3. sz. függelék  tartalmaz.

 

8.§

A Munkaszervezet feladatai

 

(1)         A Társulási Tanács működésével kapcsolatos feladatok:

a)                      előkészíti a Társulási Tanács ülését:

-           meghívók kiküldése,

-           előterjesztések (elemzési és mérési anyagok, koncepciók), döntéstervezetek összeállítása,

-           az ülések technikai feltételének biztosítása,

-           szabályszerűség betartása (határozatképesség, szavazatarány, meghatalmazottak képviseleti jogának igazolása)

 

b)                      Az ülést követő előírások betartása:

-           jegyzőkönyv megküldése a törvényességi felügyeletet ellátó szerv vezetőjének az ülést követő 15 napon belül,

-           jegyzőkönyv megküldése a társult települések önkormányzatának az ülést követő 15 napon belül,

-           tárgyalt napirendektől függően biztosítja a feladatellátással kapcsolatos megállapodások naprakészségét, pontosságát,

-           határozat kivonatokat megküldi az érdekelteknek.

 

(2)         A Társulás által vállalt feladatokkal kapcsolatban:

-           koordinálja a Társulás fenntartásában működő intézmények tevékenységét, valamint a Társulás keretében működő intézményfenntartó társulások tevékenységét

-           egyeztet az érintett jegyzőkkel és egyéb hatóságokkal a jogszerűséggel kapcsolatos vitákban,

-           előkészíti és egyeztet az önkormányzatokkal az érintett önkormányzati intézményekkel az állami költségvetési normatív támogatások igénylésével kapcsolatosan

-           folyamatosan tájékozódik a tényleges feladatellátást végzőknél a működés helyzetéről, tapasztalataikról, a megoldások ügyében közvetít az érdekeltek és a Társulás között,

-           biztosítja a szakmai elvárások érvényesülését,

-           észrevételeiről ülésenként tájékoztatja a Társulási Tanácsot,

-           gondoskodik a kistérségi fejlesztési terveket megelőző igény- és szükségletfelmérések elkészítéséről, egyeztet a kistérségi fejlesztési koncepciókat kidolgozó szervezetekkel

-           közreműködik a kistérségben kialakult társadalmi, gazdasági, foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésében,

-           elősegíti a területfejlesztési programok megvalósítását támogató források hatékony felhasználását,

-           irányítja a Társulás fenntartásában működő intézmény munkáját, ellátja gazdálkodását és gazdálkodásának ellenőrzését.

 

(3)         A Társulás kapcsolatrendszerének kiépítése érdekében:

Javaslatot dolgoz ki az SZMSZ II. fejezetében felsorolt szervek (szervezetek) és a Társulás részletes együttműködésére. Ezen belül:

-           egyezteti az éves munka- és rendezvénytervét,

-           segíti a közös programok kialakítását, azokat kezdeményezi,

-           együttműködik a kistérség fejlesztését szolgáló pályázatok előkészítésében.

 

(4)         A Társulás költségvetésével kapcsolatban:

-           előkészíti és egyezteti a Társulás költségvetését,

-           felügyeli a pénzügyi folyamatokat,

-           végzi a Társulás vagyonnyilvántartását,

-           segíti a Pénzügyi Bizottság munkáját.

 

(5)         A Kistérségi Fejlesztési Tanáccsal és a területfejlesztési ügyek tárgyalásával kapcsolatban:

-           a Kistérségi Fejlesztési Tanács üléseinek, döntéseinek, különösen a kistérség területfejlesztési koncepciójának és az ennek megvalósításával kapcsolatos projekteknek az előkészítése;

-            a kistérségben összegyűjti és további előkészítésre alkalmassá teszi a gazdasági és társadalmi szervezeteknek a fejlesztési programokkal és projektekkel kapcsolatos elképzeléseit;

-             folyamatos kapcsolatot tart a megyei területfejlesztési tanács munkaszervezetével, a regionális fejlesztési ügynökséggel, a kistérségi megbízottal, a kistérségben működő közigazgatási szervezetekkel, intézményekkel;

-             közreműködik a Kistérségi Fejlesztési Tanács által a központi és regionális forrásokra benyújtandó pályázatok elkészítésében, az ezzel kapcsolatos szervezési feladatok ellátásában;

-             fenti feladatai ellátásának veszélyeztetése nélkül megbízást vállalhat a kistérségben lévő egyes önkormányzatoktól, önkormányzati társulásoktól és vállalkozásoktól a pályázatok kidolgozásához, a fejlesztések lebonyolításához.

 

9. §

               A Társulás elnöke (elnökhelyettese) és a munkaszervezet-vezető feladatai

 

(1)         Az elnök képviseli a Társulást és felelős a Társulás eredményes működéséért. Az elnök tagja a Társulási Tanácsnak, a Tanács döntéshozatala, határozatképessége, működése szempontjából tagnak tekintendő.

 

(2)         Az elnök feladata a Társulási Tanács működésével összefüggésben:

-         biztosítja a Társulási Tanács demokratikus működését, a széleskörű nyilvánosságot,

-         összehívja és vezeti a Társulási Tanács ülését,

-         előkészíti a Társulási Tanács döntéseit, ellenőrzi a döntések végrehajtását.

 

(3)         Az elnök feladata a Társulási Tanács ülésének vezetésével kapcsolatban:

-         megállapítja az ülés határozatképességét,

-         amennyiben az ülés nem határozatképes, javaslatot tesz az ismételt ülés időpontjára,

-         megnyitja az ülést és vezeti azt,

-         javaslatot tesz a jegyzőkönyvet hitelesítők személyére,

-         előterjeszti az ülés napirendjét,

-         javaslatot tesz a napirendek esetleges sorrend-cseréjére,

-         tájékoztatást ad a kistérséget érintő eseményekről,

-         napirendi pontként megnyitja és berekeszti a vitát,

-         szünetet rendel el,

-         szavazást rendel el, megállapítja annak eredményét,

-         kihirdeti a Tanács döntését,

-         berekeszti az ülést.

 

(4)         A bizottságok működésével kapcsolatos feladatok:

-         indítványára a bizottságot össze kell hívni,

-         a bizottság munkájában tanácskozási joggal vesz részt.

 

(5)         A munkaszervezettel kapcsolatos feladatai:

-         A munkaszervezet-vezetővel folyamatosan egyeztet a Munkaszervezet által ellátott feladatokról, a Társulási Tanács döntéseinek végrehajtásáról.

-         a Társulás munkaszervezetének vezetőjével kapcsolatban a munkáltatói jogokat gyakorolja.

-         a Társulás keretében foglalkoztatott – munkaszervezeten kívüli – alkalmazottak munkáltatói jogainak gyakorlását átruházza a munkaszervezet-vezetőre

 

(6)         Az elnök egyéb feladatai:

-         a Társulási célok megvalósulásának elősegítése, a közszolgáltatások fejlesztésével kapcsolatos feladatok fejlesztése,

-         a Társulás vagyonának megőrzése és gyarapítása,

-         a nyilvánosság megteremtése,

-         kapcsolattartás a megyei és regionális területfejlesztési tanáccsal.

 

(7)         A Társulási Tanács – pályázat alapján – a pályázati kiírásban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő vezetőt nevez ki 5 év időtartamra.

 

(8)         A munkaszervezet-vezető feladata a Társulási Tanács működésével kapcsolatban:

-         gondoskodik a Társulási Tanács ülésének előkészítéséről, az ülések szabályszerűségének betartásáról,

-         ellátja a szervezési és ügyviteli tevékenységgel kapcsolatos feladatokat,

-         tanácskozási joggal részt vesz a Tanács és a bizottságok ülésein,

-         gondoskodik a Tanács ülése jegyzőkönyvének elkészítéséről, a 24. § b) pontjában nevesített szerveknek való megküldéséről,

-         rendszeresen tájékoztatja az elnököt, a Társulási Tanácsot és a bizottságokat a Társulási Tanács munkáját érintő jogszabályokról,

-         gondoskodik a szabályszerű működéshez szükséges alapdokumentumok, szabályzatok elkészítéséről, azok folyamatos aktualizálásáról,

-         a Társulás keretében foglalkoztatott – munkaszervezeten kívüli – alkalmazottak munkáltatói jogait gyakorolja átruházott hatáskörben

-         rendszeresen tájékoztatja a Társulási Tanácsot a munkaszervezet munkájáról.

 

 

(9)         A munkaszervezet-vezető egyéb feladatai:

-         gondoskodik a kistérségi fejlesztési tervek elkészíttetéséről,

-         hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,

-         a munkaszervezet dolgozói felett gyakorolja a munkáltatói jogokat,

-         gondoskodik a Társulásban működő intézményfenntartó társulás szabályszerű működésével kapcsolatos jelentési, nyilvántartási kötelezettségek teljesítéséről,

-         koordinálja a Társulási Tanács vállalt feladatainak elvégzését, gondoskodik a szükséges szerződések megkötéséről.

 

V.                 fejezet

               A Társulás gazdálkodása

 

1.      §

 

(1)         A Társulás gazdálkodására a költségvetési szervek működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

 

(2)         A Társulás a feladatai ellátásához saját vagyonnal rendelkezik. A Társulás vagyonát az alábbi anyagi források biztosítják:

-         a Társulásban résztvevő tagok befizetései,

-         a Társulás szolgáltatásait igénybe vevők díjbefizetései,

-         az egyes tagok által tett vagyoni hozzájárulások (tárgyi eszközök, immateriális javak, vagyoni értékű jogok, stb.),

-         központi költségvetési támogatás,

-         pályázati úton elnyert támogatások,

-         egyéb befizetések, támogatások, vagyoni hozzájárulások.

 

(3)         A Társulás által a működés során adás-vétel vagy egyéb jogcímen szerzett vagyontárgyak feletti tulajdonjog a Társulást illeti, ugyancsak a Társulást illeti a vagyon szaporulata.

 

(4)         A Társulás tulajdona feletti tulajdonosi jogosítványok gyakorlására a Társulási Tanács jogosult, egyben viseli a tulajdonost terhelő kötelezettségeket.

 

(5)         A Társulás vagyonának átadása – a kistérségi közszolgáltatás érdekében – a Társulási Tanács kizárólagos hatáskörébe tartozik, előzetesen ki kell kérni a Pénzügyi Bizottság állásfoglalását.

 

(6)         A Tanács vagyonának támogatással létrejött vagyoni része ingatlan esetében 10 évig, egyéb vagyon esetében 5 évig nem idegeníthető el.

 

(7)         A Társulás vagyonát, költségvetését érintő kötelezettségvállalás, utalványozás, ellenjegyzés részletes szabályairól a Társulás és a Munkaszervezet pénzügyi szabályzatai rendelkeznek.

 

 

2. §

               A Társulás költségvetése, a tagok költségviselése

 

(1)         A Társulás önálló gazdálkodási jogkörrel bír, éves költségvetés alapján működik. A költségvetést a Tanács önállóan, költségvetési határozatban állapítja meg. A többcélú kistérségi társulás költségvetése magában foglalja a társulás által létrehozott és fenntartott intézmények költségvetését.

(2)         A költségvetés végrehajtásáról a Társulási Tanács munkaszervezete gondoskodik.

 

(3)        A többcélú kistérségi társulás költségvetési határozatában szereplő előirányzat terhére a társulási tanács elnöke a Pénzkezelési szabályzatban meghatározott értékhatárig önállóan, afelett a munkaszervezet-vezető ellenjegyzésével, a Társulás pénzügyi szabályzataiban meghatározott értékhatárig pedig a munkaszervezet-vezető önállóan vállalhat kötelezettséget.

 

(4)         Az utalványozási jogot a Társulás munkaszervezet-vezetője, a pénzügyi szabályzatokban meghatározott értékhatár felett pedig a Társulás elnöke és a munkaszervezet-vezető együttesen gyakorolja.

 

(5)        A kötelezettségvállalás ellenjegyzésére a többcélú kistérségi társulás munkaszervezetének vezetője jogosult. Ha a kötelezettségvállalást a munkaszervezet vezetője gyakorolja, ellenjegyzésre az általa meghatározott személy jogosult. A kötelezettségvállalás, utalványozás, ellenjegyzés, érvényesítés és szakmai igazolás részletes szabályait a Társulás Pénz- és értékkezelési Szabályzata tartalmazza.

 

(6)         A Társulás költségvetésének összeállítására, a költségvetés határozatára, az erről történő elkülönített információszolgáltatásra, az előirányzat gazdálkodásra, az évközi és év végi beszámolásra az államháztartásról szóló 1992. évi XXXVIII. törvény (Áht.) 67-74. §-ainak, 75-77 §-ainak, valamint a 79-83 §-ainak a helyi önkormányzatokra vonatkozó rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

 

(7)         A Társulás költségvetésének ellenőrzését a Pénzügyi Bizottság végzi, a Társulás költségvetési javaslata, beszámolók, mérleg, éves pénzügyi terv csak a Pénzügyi Bizottság véleményével együtt terjeszthető a Társulási Tanács elé.

 

(8)         A Társulás működési költségeihez a Társulás tagjai az általuk képviselt települések lakosságszámának arányában tagdíjat fizetnek.  A tagdíj mértékéről, a befizetés rendjéről a Társulási Tanács a költségvetés elfogadásával egyidejűleg, az éves költségvetéséről szóló határozatában dönt.

 

VI.              fejezet

                                  Nyilvánosság, tájékoztatás

 

1.      §

 

(1)         A Társulás tagjai évente két alkalommal beszámolnak a Társulásban résztvevő önkormányzatok képviselőtestületének a Társulási Tanácsban végzett tevékenységükről, a Társulás tevékenységéről, annak pénzügyi helyzetéről, a társulási cél megvalósulásáról.

 

(2)         A Társulási Tanács elnöke döntése előtt kikéri véleményét az intézményfenntartó társulásban résztvevő képviselőtestületeknek, az intézményfenntartó társulás megállapodásában rögzített esetekben.

 

(3)         Az intézményfenntartó megállapodásban rögzítettek szerint az intézmény közös fenntartására társult önkormányzatok egyetértését kéri meg a Társulási Tanács elnöke a költségvetést érintő kérdésekben.

 

(4)         A társulási célokról, azok megvalósításáról a Társulás helyzetéről, a Társulási Tanács a társult önkormányzatok lakosságát az önkormányzat által szervezett közmeghallgatásokon, lakossági fórumokon tájékoztatja.

 

(5)         A Társulási Tanács az internetes kistérségi portálon a társulási ülés előterjesztéseit és határozatait közreadja, kitűzött céljainak megvalósulásáról évente tájékoztatót ad.

 

(6)         A Társulási Tanács a helyi sajátságoknak megfelelő szervezeti megoldások, a feladatok hatékonyabb, színvonalasabb megoldása érdekében a települések lakossága önszerveződő közösségeivel, társadalmi és érdekképviseleti szervekkel eseti és rendszeres kapcsolatokat épít ki.


 

VII. fejezet

A Kistérségi Fejlesztési Tanács

A területfejlesztési ügyek tárgyalására vonatkozó külön rendelkezések

 

1. §

(1)         A Többcélú Kistérségi Társulás vállalt területfejlesztési feladatai tekintetében a területfejlesztésről szóló 1996. évi XXI. törvény 10/G § (1)-(3) bekezdése alapján mint Kistérségi Fejlesztési Tanács működik.

 

(2)         A vállalt területfejlesztési feladatok tekintetében az SZMSZ rendelkezéseit jelen fejezetben foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.

 

 

(3)         A Kistérségi Fejlesztési Tanács feladatai ellátásában együttműködik a helyi önkormányzatokkal, az önkormányzatok területfejlesztési társulásával, a kistérségen működő állami szervekkel, az érdekelt társadalmi, szakmai és gazdasági szervezetekkel.

 

2.§

A Kistérségi Fejlesztési Tanács tagjai

 

(1)         A Kistérségi Fejlesztési Tanács munkájában

-                szavazati joggal rendelkező tagként a kistérség valamennyi települési önkormányzatának polgármestere,

-                tanácskozási joggal rendelkező tagként

§                 a gazdasági kamarák kistérségben működő képviselői,

§                 a megyei területfejlesztési tanács képviselője,

§                 a regionális munkaügyi tanácsba delegálási joggal rendelkező munkaadói és munkavállalói szervezetek egy-egy kistérségi illetékességű képviselője,

§                 iparosok és kiskereskedők országos szakmai érdekvédelmi szervezeteinek egy kistérségi illetékességű képviselője,

§                 társadalmi szervezetek fóruma által delegált, a civil szervezetek egy képviselője,

§                 a Kormány általános hatáskörű területi államigazgatási szerve képviselője,

§                 a kincstár képviselője

 

(2)         Meghívottként az e szervezeteket (személyeket) érintő napirendek tárgyalásán tanácskozási joggal vesznek részt azon gazdasági, társadalmi és egyéb szervezetek, továbbá a kisebbségi önkormányzatok képviselői, amelyeket a Tanács döntése közvetlenül érint, illetve amelyeket az ülésen való részvételre felkérnek.

 

(3)         Konzultációs joggal rendelkeznek a kistérségben működő mindazon bírósági nyilvántartásba vett társadalmi szervezetek, amelyek a területfejlesztést érintő kérdések megtárgyalására egyeztető fórumot hoznak létre és a kistérségi fejlesztési tanácsnál jelzik együttműködési szándékukat. Az egyeztető fórum véleményét az adott napirend tárgyalásakor ismertetni kell.

 

(4)         A tagot csak a képviselt szerv vezetője által írásban felhatalmazott, az ülésen jelenlévő személy képviselheti. A delegáló szervek kötelesek a képviseletre jogosult szervek megbízásáról, felmentéséről és visszahívásáról szóló határozatot, igazolást a Tanács elnökének átadni. A Kistérségi Fejlesztési Tanács polgármester tagjainak megbízatása polgármesteri megbízatásuk időtartamára szól. A Kistérségi Fejlesztési Tanács polgármester tagjai – az érintett képviselőtestületek által adott eseti vagy állandó - külön meghatalmazással több polgármestert is képviselhetnek. A képviseletre jogosult személy köteles képviseleti jogosultságának igazolására az említett képviselő-testületi határozatot a Tanács elnöke részére átadni.

(5)         A Kistérségi Fejlesztési Tanács szavazati joggal rendelkező tagjai az alakuló ülésen a polgármester tagok közül elnököt választanak. Az elnök megválasztásához a szavazásra jogosult összes tag több mint felének támogató szavazatára van szüksége. Az elnök képviseli a Kistérségi Fejlesztési Tanácsot, akadályoztatása esetén a tanács képviseletét a Többcélú Társulás Tanácsának általános elnökhelyettese látja el. Az elnök megválasztásáig az elnök feladatait a Kistérségi Fejlesztési Tanács székhely településének polgármestere látja el.

 

(6)         A Kistérségi Fejlesztési Tanács döntéseinek előkészítését, végrehajtásának szervezését, ellenőrzését a Társulás Pénzügyi bizottsága látja el. A Tanács döntési jogkört nem ruházhat át bizottságára.

 

3.§

 

(1)         A Kistérségi Fejlesztési Tanács határozatképes, ha ülésén a szavazati joggal rendelkező tagok több mint fele jelen van. (9 fő)

 

(2)         A Kistérségi Fejlesztési Tanács minden szavazati joggal rendelkező tagja egy szavazattal rendelkezik.

(3)         A Tanács – a társulási megállapodásban meghatározott feladatköre tekintetében – a Tftv., illetve a társulási megállapodás eltérő rendelkezése hiányában - döntéseit nyílt szavazással és jelenlévő tagjai szavazatának felével (egyszerű többséggel) hozza. Szavazategyenlőség esetén az Elnök szavazata dönt

(4)         A Tanács  - a Tftv-vel és a társulási megállapodásával összhangban - egyhangúlag dönt a következő ügyekben:

-                a kistérség területfejlesztési koncepciójának, területfejlesztési programjának kidolgozása;

-                megállapodás kötése a helyi önkormányzatokkal, önkormányzati társulásokkal, a megyei területfejlesztési tanáccsal és a regionális fejlesztési tanáccsal kistérségi programjai megvalósítására és finanszírozására;

-                pénzügyi terv készítése;

-                költségvetésének elfogadása, végrehajtása;

-                Szervezeti és Működési Szabályzat elfogadása.

(5)         Egyhangúság hiányában a Tanács 30 napon belül megismételt ülésén a szavazati joggal rendelkező tagjai 2/3-ának támogató szavazatával (minősített többség) dönt.

 

(6)         A Kistérségi Fejlesztési Tanács a következő ügyekben a Tftv. 16. § (8) bekezdésében meghatározott minősített többséggel, vagyis valamennyi szavazati joggal rendelkező tagjának 2/3-ának szavazatával dönt törvényben meghatározott esetekben a törvény kifejezett rendelkezése esetén.

 

(7)         A Kistérségi Fejlesztési Tanács székhely településének polgármestere (Dombóvár Város Polgármestere) a tanács működtetéséhez és a fejlesztési programok megvalósításához, illetve a pályázat útján gyűjtött, valamint a külön jogszabályban meghatározott források feletti rendelkezéssel kapcsolatos döntések tekintetében egyetértési joggal rendelkezik.

 

(8)         A Kistérségi Fejlesztési Tanács döntéseit határozattal fogadja el.

A határozat jelölése: …...../2005. (….....) Dombóvári Kistérségi Fejlesztési Tanácsi határozat, a határozat rövidített jelölése: …..../2005. (…...) Kfth.

 

 

VIII. fejezet

Vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség szabályai

 

1.§

 

(1)         Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény (továbbiakban: Vnytv.) 3. § (1) bekezdésének c) pontja alapján vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget megalapozó jogviszonyok a Társulásnál és a munkaszervezetnél a következők:

-         Társulás által alakított bizottságok nem társulási tanács tag tagjai.

-         Munkaszervezet-vezető.

-         Gazdasági vezető.

-         A Társulás által alapított intézmény vezetője.

 

(2)         A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség kiterjed a fent említett jogviszonyban lévő személyekkel egy háztartásban lévő hozzátartozókra is, melyek vagyoni helyzetére a kötelezettnek nyilatkoznia kell. Hozzátartozónak minősül a házastárs, az élettárs, valamint a közös háztartásban élő szülő, gyermek, a házastárs gyermeke, az örökbefogadott és nevelt gyermek.

 

2.§

 

A vagyonnyilatkozatot a Vnytv. hatályba lépése évében június 30-ig, azt követően kétévente kell ismételten tenni a vagyonnyilatkozat tételi kötelezettséget megalapozó jogviszony fennállása alatt. Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel érintett jogviszonyt a vagyonnyilatkozat teljesítéséig nem lehet létrehozni.

 

3.§

 

A vagyonnyilatkozat őrzéséért a Társulás által alakított bizottságok nem társulási tanácsi tagjai esetében a munkaszervezet-vezető, a munkaszervezet-vezető és a Társulás által alapított intézmény vezetője tekintetében a Társulási Tanács, a gazdasági vezető tekintetében a munkaszervezet-vezető felelős.

 

4.§

 

Amennyiben a kötelezett vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségét nem teljesíti, az őrzésért felelős a kötelezettet írásban felszólítja arra, hogy kötelezettségét 8 napon belül teljesítse. Ha a határidő eredménytelenül telik el, akkor azt a vagyonnyilatkozat-tétel megtagadásának kell tekinteni. A vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség megtagadása esetén a kötelezettséget megalapozó jogviszonyt azonnali hatállyal meg kell szüntetni.

 

5.§

 

A vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség teljesítését az őrzésért felelős ellenőrzi, azonban annak tartalmát nem ismerheti meg, kivéve ha vagyongyarapodási vizsgálat kezdeményezéséről kell döntenie.  Amennyiben a Vnytv. 14. § (1) bekezdése alapján vagyongyarapodási vizsgálatot kell indítani, az őrzésért felelős a nyilatkozattételre kötelezett meghallgatása után az állami adóhatóságnál – a vagyonnyilatkozat haladéktalan megküldésével – vagyongyarapodási vizsgálatot kezdeményez.

A kezdeményezésre csak a meghallgatást követően és csak akkor kerülhet sor, ha alaposan feltehető, hogy a kötelezett vagyongyarapodása a nyilatkozattételi kötelezettségét megalapozó jogviszonyából, illetve egyéb törvényes forrásból származó jövedelme alapján nem igazolható. Nem lehet meghallgatást sem kezdeményezni, ha a bejelentő névtelen, a bejelentés nyilvánvalóan alaptalan, vagy olyan tényre, körülményre utal, melyet az őrzésért felelős már korábbi meghallgatás során tisztázott.

6. §

 

A vagyonnyilatkozat megtételére, őrzésére, nyilvántartására és kezelésére vonatkozó részletes szabályokat a Társulás és munkaszervezete Közalkalmazotti Szabályzata tartalmazza.

 

Záradék:

 

A Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatát a Társulás Tanácsa a 10/2004. (XI. 02.) Dombóvári Kistérségi Tanácsi határozatával fogadta el.

 

A Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatának módosítását a Társulás Tanácsa 29/2005. (IV. 29.), 27/2007. (III. 30.), valamint 42/2008. (VI. 24.) Ktt. határozatával fogadta el.

 

A Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatát a Társulás Tanácsa 61/2009. (IX. 25.) Ktt határozatával vonta vissza és fogadta el a Társulás jelen Szervezeti és Működési Szabályzatát. A Szabályzat módosítása 2009. szeptember 25-étől hatályos.

 

A Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatát a Társulás Tanácsa  54/2010.(V.21.) Ktt határozatával vonta vissza és fogadta el a Társulás jelen Szervezeti és Működési Szabályzatát. A Szabályzat módosítása 2010. május 21-étől hatályos.

 

A Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatát a Társulás Tanácsa …/2010. (X.11.) Ktt határozatával vonta vissza és fogadta el a Társulás jelen Szervezeti és Működési Szabályzatát. A Szabályzat módosítása 2010. november 11-től hatályos.

 

 

 

Dombóvár, 2010. november 11.

 

 

 

 

         ...............................................                            ...............................................

                      Pintér Szilárd                                                  Naszvadi Balázs

                            elnök                                                   munkaszervezet vezető

 

 

 

 

 

 SHAPE  SHAPE 1. sz. melléklet

 

Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás

alapító önkormányzatai

 

                   Dombóvár Város Önkormányzata, Dombóvár, Szent István tér 1., képviseli: Szabó Loránd Polgármester

                   Attala Község Önkormányzata, Attala, Kossuth Lajos utca 15., képviseli: Gelencsér István Polgármester

                   Csibrák Község Önkormányzata, Csibrák, Fő utca 52., képviseli: Szűcs János Polgármester

                   Csikóstőttős község Önkormányzata, Csikóstőttős, Hunyadi tér 24., képviseli: Pintér Szilárd Polgármester

                   Dalmand Község Önkormányzata, Dalmand, Hősök tere 5., képviseli: Bondorné Nagy Ibolya Polgármester

                   Döbrököz Község Önkormányzata, Döbrököz, Páhy utca 45., képviseli: Szili Lajosné Polgármester

                   Gyulaj Község Önkormányzata, Gyulaj, Szent Imre tér 1., képviseli: Dobos Károlyné Polgármester

                   Jágónak Község Önkormányzata, Jágónak, Kossuth Lajos utca 22., képviseli: Lőczi László Polgármester

                   Kapospula Község Önkormányzata, Kapospula, Béke tér 21., képviseli: Markovits Géza Polgármester

                   Kaposszekcső Község Önkormányzata, Kaposszekcső, Táncsics u. 30., képviseli: Csapó Gyuláné Polgármester

                   Kocsola Község Önkormányzata, Kocsola, Kossuth Lajos utca 59., képviseli: Trick Jánosné Polgármester

                   Kurd Község Önkormányzata, Kurd, Petőfi utca 11., képviseli: Müller János Polgármester

                   Lápafő Község Önkormányzata, Lápafő, Kossuth Lajos utca 59., képviseli: Takács Zsolt Polgármester

                   Nak Község Önkormányzata, Nak, Fő utca 127., képviseli: Rácz Róbert Polgármester

                   Szakcs Község Önkormányzata, Szakcs, Kossuth Lajos utca 4., képviseli: Braun Attila  Polgármester

                   Várong Község Önkormányzata, Várong, Mező utca 1., képviseli: Brunner Dezső Polgármester

                                                                                                                      2 sz. melléklet

Területfejlesztési feladatok ellátása

 

a) vizsgálja és értékeli a kistérség társadalmi, gazdasági és környezeti helyzetét és adottságait;

b) kidolgozza és elfogadja a kistérség területfejlesztési koncepcióját, illetve ennek figyelembevételével készített területfejlesztési programját, ellenőrzi azok megvalósulását;

c) pénzügyi tervet készít a területfejlesztési programok megvalósítása érdekében;

d) a kistérségi területfejlesztési program figyelembevételével előzetesen véleményt nyilvánít a meghirdetett központi és regionális pályázatokra az illetékességi területéről benyújtott támogatási kérelmekkel kapcsolatban, feltéve ha ez a jogkör a pályázati felhívásban is szerepel;

e) megállapodást köthet a helyi önkormányzatokkal, az önkormányzati társulásokkal, a megyei területfejlesztési tanáccsal és a regionális fejlesztési tanáccsal a saját kistérségi fejlesztési programjai finanszírozására és megvalósítására;

f) véleményt nyilvánít a megyei, illetve regionális fejlesztési koncepciókról, programokról, különösen azoknak a kistérség területét érintő intézkedéseit illetően;

g) közreműködik a kistérségben kialakult társadalmi, gazdasági és foglalkoztatási válsághelyzetek kezelésében;

h) forrásokat gyűjthet a Tanács működtetéséhez és a fejlesztési programok megvalósításához;

i) képviseli a kistérséget területfejlesztési ügyekben;

j) koordinálja a kistérségben működő társulások és más – a területfejlesztésben érdekelt – szervezetek együttműködését, együttműködik az állami és civil szervezetekkel.

k) pályázatot nyújthat be a kistérség fejlesztéséhez kapcsolódó források igényléséhez;

l) megállapíthatja költségvetését, gondoskodik annak végrehajtásáról, valamint figyelemmel kíséri és elősegíti a fejlesztési források hatékony, a települések szoros együttműködését erősítő felhasználását.

m) véleményt nyilvánít a kistérségi megbízott kiválasztásával kapcsolatban;

n) szakmai munkaszervezetet működtethet;

o) a h) és l) pontban és a külön jogszabályban meghatározott források felett rendelkezik.

 
 

3. sz. melléklet

 

Pénzügyi-Ellenőrző Bizottság feladatai

 

 

 

Véleményezi:

-          A Társulás ciklusra vonatkozó fejlesztési tervét,

-          A pénzügyi koncepciót, az ezzel kapcsolatos bizottsági javaslatokat,

-          Az éves költségvetés tervezetét, végrehajtásról szóló beszámolókat,

Pénzügyi szempontból:

-          A feladatellátásra – más szervvel – kötendő megállapodás tervezetét.

Figyelemmel kíséri:

-          A költségvetési bevételek alakulását – különös tekintettel a saját bevételekre,

-          A vagyonváltozás alakulását, értékeli az előidéző okokat.

Ellenőrzi:

-          A pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesítését,

-          Megtárgyalja az intézmények pénzügyi ellenőrzés értékelését (a költségvetési intézmények ellenőrzési szabályzatában előterjesztett formában).

 

Javaslatot tesz a társulási vagyon hasznosítására. Figyelemmel kíséri a lakossági szolgáltatások szerződésszerű ellátását.

 

 

 

 

4. sz. melléklet

 

Oktatási Bizottság feladatai

 

 

 

Véleményezi:

-          Társulás közoktatási feladatellátását érintő  határozatait, döntéseit;

-          A társulás és területén működő intézményfenntartó társulások közötti együttműködési megállapodásokat

-          A kistérség oktatási intézményeiről, a kistérség közoktatási struktúrájáról készített  helyzetelemzéseket, értékeléseket és beszámolókat, a kistérség közoktatási fejlesztési és intézkedési tervét;

-           a kistérség közoktatási intézményrendszerének struktúra-változására vonatkozó javaslatokat, döntéseket,

-          az oktatási intézmények pedagógiai programjait.

 

 

Figyelemmel kíséri:

-      a Társulás és az intézményfenntartó társulások közötti együttműködési megállapodásokban foglaltak teljesülését, különösen

§        a kistérségi közoktatási információs hálózat létrehozását, az intézmények, fenntartók és a Társulás közötti információáramlás akadálymentességét

§        A Társulás által felvállalt tanügy-igazgatási feladatok ellátását

§        Az intézmények közötti érdekegyeztető fórumok munkáját

§        A pedagógus munkaerő hatékonyabb és átgondoltabb foglalkoztatását

 

Javaslatot tesz:

- Az oktatási feladatot ellátó intézmények vezetőjének személyére, az intézményvezetők és az ágazatban kiváló munkát végző szakemberek jutalmazására;

- Az oktatási intézmények eszközfejlesztésére;

- A kistérség közoktatási intézményrendszere étkeztetésének megoldására.

 

Évente egy alkalommal beszámolót kérhet a Munkaszervezet oktatási ügyekért felelős referensétől a kistérség közoktatási helyzetéről.

 

5. sz. melléklet

Humán Bizottság Feladatai

 

Véleményezi:

 

-         Társulás szociális feladatellátását érintő határozatait, döntéseit;

-         a Társulás és területén működő önkormányzati intézményfenntartó társulások közötti együttműködési megállapodásokat

-         a kistérség szociális intézményeiről, a kistérség szociális struktúrájáról készített helyzetelemzéseket, értékeléseket és beszámolókat, a kistérség szociális fejlesztési és intézkedési tervét

-         a kistérség szociális intézményrendszerének struktúra-változására vonatkozó javaslatokat, döntéseket,

 

 

Figyelemmel kíséri:

 

-         a Társulás és az intézményfenntartó társulások közötti együttműködési megállapodásokban foglaltak teljesülését, különösen

 

§        az intézmények, fenntartók és a Társulás közötti hatékony információáramlás biztosítása

 

§        szociális szakemberek továbbképzésének hatékony szervezése

 

§        a szociális feladatok ellátására igényelhető normatívák és kiegészítő normatívák lehívásának, feltételeinek a megteremtése

 

Javaslatot tesz:

 

-         a szociális feladatot ellátó intézmények vezetőjének személyére, az intézményvezetők és az ágazatban kiváló munkát végző szakemberek jutalmazására;

-         a szociális intézmények eszközfejlesztésére;

-         a kistérség szociális intézményeinek étkeztetésének megoldására

 

Évente egy alkalommal beszámol a Társulási Tanácsnak az elvégzett munkáról a kistérség szociális feladatellátásáról.

 

 

 

            1. sz. függelék

 

A Bizottságok tagjai

 

Pénzügyi Bizottság tagjai:

              Elnök:         Bondorné Nagy Ibolya – Dalmand Község Polgármestere

              Tagok:          Csapó Gyuláné – Kaposszekcső Község Polgármesstere

                     Dobos Károlyné – Gyulaj Község Polgármestere

                     Kovács Gyula – Dombóvár Város Önkormányzata, irodavezető

                     Ingula Tamás – Völgység-Hegyhát Takarékszövetkezet

 

 

Oktatási Bizottság tagjai:

              Elnök:         Müller János - Kurd Község Polgármestere

Tagok:          Kovácsné Lébényi Klára – József Attila ÁMK igazgatója

                                    Horváthné Papp Márta – Dombóvár Város Önkormányzata

          Dr. Foki Csilla – Dalmand Község Jegyzője

          Fazekas Gáspár – Kaposszekcsői Általános Iskola tagintézmény vezetője

 

Humán Bizottság tagjai:

 

Elnök:           Trick Jánosné         Kocsola Község polgármestere

 

Tagok:            Szili Lajosné             Döbrököz Község polgármestere

                                   Rácz Róbert              Nak Község polgármestere

Kerényiné Rieger Erika       „Reménység” Napközi Otthon és Fejlesztő Iskola intézményvezetője

Horváthné                  Gyánó Bernadett „Kapaszkodó” Szociális és Gyermekjóléti Alapszolgáltató Központ munkatársa

 

2. sz. függelék

 

A Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás

Munkaszervezetének sémája

 

 

 

 

3. sz. függelék

 

A Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás Munkaszervezetének

 

Ügyrendje és Munkarendje

 

I.

A Munkaszervezet jogállása

(1)  A Munkaszervezet a Többcélú Kistérségi Társulás által létrehozott egységes, önálló (önállóan működő és gazdálkodó) költségvetési szerv, amely a Tanács által kinevezett Munkaszervezet-vezető irányításával látja el feladatait.

(2)  A hivatal megnevezése, székhelye:

Dombóvár és Környéke Többcélú Kistérségi Társulás Munkaszervezete

  Dombóvár, Bezerédj u. 14.

II.

A munkaszervezet szervezeti felépítése

Az egységes munkaszervezet a szükséges munkamegosztás céljából a következő egységekből áll:

§           Elnök

§           Munkaszervezet-vezető

§           Gazdasági és ügyintézési szervezet

§           Humán közszolgáltatási szervezési és tervezési csoport

§           Területfejlesztési csoport

 

1.      Munkaszervezet-vezető

A Társulási Tanács – pályázat alapján – a pályázati kiírásban megállapított képesítési követelményeknek megfelelő vezetőt nevez ki 5 év időtartamra.

A munkaszervezet-vezető feladata a Társulási Tanács működésével kapcsolatban:

-           gondoskodik a Társulási Tanács ülésének előkészítéséről, az ülések szabályszerűségének betartásáról,

-           ellátja a szervezési és ügyviteli tevékenységgel kapcsolatos feladatokat,

-           tanácskozási joggal részt vesz a Tanács és a bizottságok ülésein,

-            gondoskodik a Tanács ülése jegyzőkönyvének elkészítéséről, a 24. § b) pontjában nevesített szerveknek való megküldéséről,

-            rendszeresen tájékoztatja az elnököt, a Társulási Tanácsot és a bizottságokat a Társulási Tanács munkáját érintő jogszabályokról,

-            gondoskodik a szabályszerű működéshez szükséges alapdokumentumok, szabályzatok elkészítéséről, azok folyamatos aktualizálásáról,

-               a Társulás keretében foglalkoztatott – munkaszervezeten kívüli – alkalmazottak munkáltatói jogait gyakorolja átruházott hatáskörben

-            rendszeresen tájékoztatja a Társulási Tanácsot a munkaszervezet munkájáról.

A munkaszervezet-vezető egyéb feladatai:

-            gondoskodik a kistérségi fejlesztési tervek elkészíttetéséről,

-            hatáskörébe tartozó ügyekben szabályozza a kiadmányozás rendjét,

-            a munkaszervezet dolgozói felett gyakorolja a munkáltatói jogokat,

-            gondoskodik a Társulásban működő intézményfenntartó társulás szabályszerű működésével kapcsolatos jelentési, nyilvántartási kötelezettségek teljesítéséről,

-            koordinálja a Társulási Tanács vállalt feladatainak elvégzését, gondoskodik a szükséges szerződések megkötéséről.

 

2.      Közszolgáltatás szervezési és tervezési csoport

A Munkaszervezet-vezető irányítása mellett a következő feladatokat látja el:

A) Közoktatás

A Munkaszervezet az alábbi közoktatási feladatait önálló oktatási referens alkalmazásával látja el:

-        Szervező, elemző tevékenységével segíti a Többcélú Társulás keretében -működő közoktatási intézményfenntartó társulásokat.

-        Tanügyigazgatási feladatok ellátása az egyes intézményfenntartó társulásokkal kötött együttműködési megállapodások alapján

-        Elemzi az óvodai, tanulói létszám alakulását, javaslatot, intézkedési tervet dolgoz ki a hatékony működtetés érdekében a Tanács útján a fenntartó önkormányzatok részére

-        Együttműködik a kistérség által fenntartott fejlesztő iskola, a kistérség oktatási nevelési intézményei és a fenntartó önkormányzatokkal (normatíva-igényléshez kapcsolódó adatszolgáltatás nyújtásában, a közoktatási törvény és Kjt. módosításainak figyelemmel kísérésében)

-        Szervezi és segíti az Óvodavezetői és Igazgatói Munkaközösség munkáját

-        Együttműködik a területet érintő pályázatok előkészítésében

-        Oktatási Bizottság munkájának előkészítése, döntéseinek végrehajtása

-        A vállalt pedagógiai szakszolgálati feladatok koordinálása, egyeztetés a szolgáltató és az önkormányzatok között (logopédia, gyógytestnevelés)

-              Szervezi a Balatonfenyvesi Ifjúsági Tábor és a Gunarasi Ifjúsági Tábor szolgáltatási feladataival kapcsolatos teendőket

 

B) Szociális és gyermekjóléti alapellátási feladatok

§        A Társulás keretében működő szociális intézmények és intézményfenntartó társulásokkal kapcsolatos feladatok,

§        Segítségnyújtás a többször módosított Sztv. szerint a törvény által kötelezően előírt szolgáltatások megszervezésében, szociális szolgáltatástervezési koncepció elkészítése.

§        Szakmai segítséget nyújt a házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás, és gyermekjóléti szolgáltatás településeken történő megszervezéséhez.

§        Javaslatot dolgoz kis a szociális étkeztetés és gyermekétkeztetés költséghatékony, jogszabályi követelményeknek megfelelő működtetésére.

§        Megszervezi a törvényi módosításoknak megfelelő mikrokörzeti szociális és gyermekjóléti ellátást,

§        Ellátja a kistérségi szintű tervezés, fejlesztés, kapacitásszabályozás feladatait

 

C) Közművelődés

A Munkaszervezet közművelődési feladatait önálló közművelődési referens alkalmazásával látja el.

§        Koordinálja és szervezi a kistérség településein a hagyományőrző, a településre jellemző kulturális tevékenységeket,

§        Segíti a kistérségben működő kulturális civil szerveződések tevékenységét, koordinálja a nyugdíjas klubok működését,

§        Segíti a kistérségben működő teleházak, faluházak közösségszervező, információ-szolgáltató tevékenységét.

§        Ellátja a rendezvénysátor üzemeltetésével kapcsolatos feladatokat

 

3.         Gazdasági és ügyintézési szervezet:

§        Ellátja a Társulás által felvállalt feladatokkal kapcsolatos jelentési és nyilvántartási kötelezettséget.

§        Gondoskodik a társulási és bizottsági ülések előkészítéséről, a meghívók, a társulási anyagok kiküldéséről,

§        Előkészíti a társulási, bizottsági ülések jegyzőkönyveit, gondoskodik azok határidőre való megküldéséről a Közigazgatási hivatalnak.

§        Gondoskodik a határozatok előkészítéséről, a határozatok érintetteknek való megküldéséről, valamint az iktatásról,

§        Gondoskodik a Társulás és a Munkaszervezet feladatait érintő megállapodásainak megkötéséről ezek nyilvántartásáról,

§        Ellátja a Társulás és a Munkaszervezet alkalmazottai tekintetében a személyi adminisztrációt,

§        Gondoskodik a Kistérségi Fejlesztési Tanács adminisztrációjáról,

§        Gondoskodik a Társulás által igényelt állami támogatások (normatív, illetve pályázati) igényléséről, módosításáról, elszámolásáról.

A Gazdasági és ügyintézési szervezeten belül dolgozik - a Társulás, mint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv - gazdasági vezetője. A gazdasági vezetőt a Társulás elnöke nevezi ki és menti fel, az egyéb munkáltatói jogokat tekintetében a munkaszervezet-vezető gyakorolja.

A Munkaszervezet-vezetővel egyeztetve ellátja:

§        Az éves költségvetés tervezését, előirányzatok módosítását,

§        Az üzemeltetési, fenntartási, működtetési, beruházási feladatok pénzügyi bonyolítását,

§        Könyvvezetés és beszámolási kötelezettség teljesítését a Magyar Államkincstár felé,

§        Munkaerő-gazdálkodás,

§        Pénzügyi Bizottság munkájának segítése.

§        A Társulás és intézménye pénzügyi szabályzataiban meghatározott feladatokat.

 

4.      Területfejlesztési csoport

§        Projektgenerálás, pályázatírás

§        Fejlesztési programok, koncepciók készítése

§        Forrásszerzés, pályázatfigyelés

§        Projektmenedzselés

§        Széchenyi kártya ügyintézés

§        A vállalkozói fórumok rendezvényeinek szervezése, munkájának koordinálása

§        Tervezési folyamatokban való részvétel, a térségi elképzelések közvetítése a regionális tervezésért felelős szervezetek felé.

§        Területfejlesztési feladatokkal kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése

§        A vidékfejlesztési tervezési folyamatok figyelemmel kísérése, a vonatkozó tervezési dokumentumok ismerete és használata, a kistérség ÚMVT témakörébe tartozó fejlesztési elképzeléseinek, terveinek továbbítása az illetékes szervezetek felé

§        Szakmai – és pályázati könyvtár gondozása

§        IDA 672 forgalmi rendszámú, RENAULT gyártmányú kisbusz megrendeléseinek számlázásának ügyintézése, beszámolási kötelezettségének teljesítése

 

III.

§        A Munkaszervezet irányítása, működtetése

 

(1)  A Társulási Tanács által kinevezett Munkaszervezet-vezető a Tanács döntései szerint irányítja az önálló Munkaszervezet munkáját.

(2)  Az Elnök a Tanács döntései alapján, a Tanács feladatainak ellátása érdekében egyeztet a Munkaszervezet-vezetővel a Munkaszervezet feladatairól, valamint a Társulás munkájának szervezésével, a társulási döntések előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokról.

(3)  A Munkaszervezet alkalmazottaira vonatkozó szabályokat a Tanács 12/2005 (I. 27.) Ktt. határozatával elfogadott Közalkalmazotti Szabályzata rendezi.

 

IV.

A Munkaszervezet működésével kapcsolatos egyéb feladatok

 

1. Munkáltatói jogok gyakorlása:

A Munkaszervezet-vezető tekintetében az egyéb munkáltatói jogokat a Társulás Elnöke gyakorolja. A Felmentés, kinevezés, fegyelmi eljárás megindítása, prémium meghatározása a Társulás Tanácsának jogkörébe tartozik.

A Munkaszervezet alkalmazottai tekintetében a munkáltatói jogokat a Munkaszervezet-vezető gyakorolja a következők szerint:

-        A kinevezést, felmentést, jutalmazást az elnök egyetértésével, a Tanács által elfogadott Közalkalmazotti Szabályzat keretében gyakorolja,

-        Javadalmazásukat a Tanács által elfogadott közalkalmazotti Szabályzat alapján állapítja meg

-        A kiküldetéssel kapcsolatos munkáltatói jogokat gyakorolja

A gazdasági vezető tekintetében a kinevezés és felmentés jogköre a Társulás elnökét illeti meg, az egyéb munkáltatói jogokat a munkaszervezet-vezető gyakorolja.

 

2. Ügyiratkezelés, ügyintézés:

-   A Munkaszervezet-vezető, illetve az általa megbízott személy felügyeli az ügyiratkezelés rendjét.

-   Az iktatással kapcsolatos részletes szabályokat a Tanács 16/2005 (II. 15.) Ktt. határozatával elfogadott Iratkezelési Szabályzata tartalmazza.

-   A Munkaszervezet-vezető az érkező iratokat – határidő megjelölésével – szignálja az ügyintézőre és haladéktalanul továbbítja az iktatással megbízott ügyintézőnek.

-   A Munkaszervezet gondoskodik a küldemények illetékes vezetőkhöz történő továbbításáról.

 

3. Kiadmányozás, utalványozás rendje, pénzkezelés és gazdálkodás szabályai:

A kiadmányozás rendjéről külön jogszabály, a kötelezettségvállalás és utalványozás, valamint a pénzkezelés és a gazdálkodás szabályairól pedig a Tanács 35/2005.(IV. 29.) Ktt. határozatával elfogadott és 57/2009.(IX.25) Ktt. határozatával módosított pénzügyi szabályzatai rendelkeznek.

 

4. Bélyegzők használata:

-     A Munkaszervezet és a Tanács használatában lévő bélyegzőkről a Munkaszervezet külön nyilvántartást vezet. A nyilvántartó a használatba adott bélyegzők meglétét évente köteles ellenőrizni.

-                  A bélyegzőkezelő anyagi és büntetőjogi felelősséggel tartozik a bélyegző jogszerű használatáért.

-                  Az elhasználódott, megrongálódott vagy feleslegessé vált bélyegzőt a munkaszervezetnek vissza kell adni, azt jegyzőkönyv felvételével megsemmisíteni.

5. Gépkocsi igénybevétel:

A Munkaszervezet és a Társulás alkalmazottai gépkocsi igénybevételének szabályairól a Tanács 51/2005. (VI. 30.) Ktt. határozatával elfogadott és 62/2010.(VI.23.) Ktt. határozatával módosított Gépkocsi-üzemeltetési szabályzat rendelkezik.

V.

 

Vagyonnyilatkozat tételi kötelezettség szabályai

 

Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény (továbbiakban: Vnytv.) 3. § (1) bekezdésének c) pontja alapján vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséget megalapozó jogviszonyok a munkaszervezetnél a következők:

-         Munkaszervezet-vezető.

-         Gazdasági vezető.

A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség kiterjed a fent említett jogviszonyban lévő személyekkel egy háztartásban lévő hozzátartozókra is, melyek vagyoni helyzetére a kötelezettnek nyilatkoznia kell. Hozzátartozónak minősül a házastárs, az élettárs, valamint a közös háztartásban élő szülő, gyermek, a házastárs gyermeke, az örökbefogadott és nevelt gyermek.

A vagyonnyilatkozat őrzéséért a munkaszervezet-vezető tekintetében a Társulási Tanács, a gazdasági vezető tekintetében a munkaszervezet-vezető felelős.

A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségre vonatkozó alapvető szabályokat a Társulás Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza, melyet a Munkaszervezet esetében is alkalmazni kell. A vagyonnyilatkozat megtételének, őrzésének, nyilvántartásának részletes szabályairól a Társulás és munkaszervezete Közalkalmazotti Szabályzata rendelkezik. Az ezzel kapcsolatos adminisztratív feladatokat a Munkaszervezet gazdasági és ügyintézési szervezete végzi.

 

Dombóvár, 2010. november 11.

 

A Munkaszervezet ügyrendjének átfogó módosítását a Társulás Tanácsa  …/2010. (XI. 11.) Ktt. határozatával fogadta el.

 

                 Pintér Szilárd                                                     Naszvadi Balázs

                       Elnök                                                      munkaszervezet-vezető

5.      sz. függelék

 

 

A Kistérségi Fejlesztési Tanács tanácskozási és

 konzultációs joggal rendelkező tagjai

 

1.      Tolna Megyei Területfejlesztési Tanács

Dr. Puskás Imre elnök

7100 Szekszárd, Szent István tér 11-13.

 

2.      Dél-dunántúli Regionális Közigazgatási Hivatal

Hoffmanné Dr. Németh Ildikó regionális hivatalvezető

7400 Kaposvár, Csokonai u. 3.

 

3.      MÁK Dél-dunántúli Regionális Igazgatósága

Dr. Szűcs József régió igazgató

7633 Pécs Szigeti u. 33/A

 

4.      Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Tanács

Berényi József

7621 Pécs, Király u. 46.

 

5.      Tolna Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Dr. Fischer Sándor elnök

7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

 

6.      Tolna Megyei Agrárkamara

Dr. Szászi Ferencné elnök

7100 Szekszárd, Keselyűsi u. 22.

 

7.      Kereskedők és Vállalkozók tolna Megyei Szervezete (KISOSZ)

Dr. Fischer János titkár

7100 Szekszárd, Arany János tér 17-21.

 

8.      Civil Tanács

Grünwald Pálné

7200 Dombóvár, Hunyadi tér

 

 <<<vissza<<<