Túra uzsonnával

Baráti beszélgetés során vetődött fel az ötlet, hogy jó lenne néha egyet túrázni itt Döbrököz környékén, hisz sokan csak messziről nézegetjük milyen szép is a mi „hegyünk”. Gondoltam, én, mint rendszeres túrázó felvállalom és megszervezek egy kirándulást.
2010. október 16-án 22 fős lelkes csapattal indultunk a Homokhegyről: 14 felnőtt, 8 gyermek és egy spániel kutyus. Útközben kaptunk egy telefonhívást, hogy feltétlenül térjünk be Andikék szőlőjéhez.

A kedves házigazdák Andikné Schmidt Marika és férje uzsonnával és frissítővel vártak bennünket. A szíves vendéglátás után élveztük a csodaszép kilátást, majd jókedvűen folytattuk utunkat a Koszorúdomb felé. Átkeltünk a meredek hegyoldalon is, s megérkeztünk a majális helyszínére. Itt egy kicsit megpihentünk, és amíg gyönyörködtünk a tájban, a gyerekek már el is tűntek a szemünk elől.

Ezután egy szép hosszú sétát tettünk az erdőben, közben beszélgettünk, terméseket és növényeket gyűjtöttünk. Láttunk vadakat, siklót, érdekes bogarakat.
A Homokhegyre visszaérve megnéztük a kápolnát és a Szentkutat.

Kellemesen elfáradtunk, de úgy köszöntünk el egymástól, hogy folytatni kell Döbrököz környékének bejárását, hisz igény van rá. A következő túrát novemberben tervezzük, szeretném szélesebb körben meghirdetni, hogy aki kedvet érez a természetjárás iránt, csatlakozhasson hozzánk.

Molnárné Doszpod Zsuzsanna

Képgaléria: >>>>> (fotó. Farkas Eszter)