Tisztelt Képviselő-testület!

 

A 2006-2010. év közötti, négy éves ciklus önkormányzati munkájáról az alábbiakban kívánok beszámolni:

a 2006. október 1-jei önkormányzati választásokat követően maradt a polgármesterrel együtt 10 tagú képviselő-testület és a már évek óta működő három bizottság: Pénzügyi, Ügyrendi és Szociális Bizottság. A bizottságokon kívül létrehoztuk a 2000 fő felett kötelező Szociálpolitikai Kerekasztalt. A Képviselő-testület tagjaiban egy változás történt: Bauer Zoltán sajnálatos halálesete miatt Szalai Gyula lett a képviselő. A Képviselő-testület a ciklus alatt összesen 59 ülést tartott, melyeken 375 határozatot hozott és 68 rendeletet alkotott.

A testületi ülésre szóló meghívót minden alkalommal közszemlére tettük, ennek ellenére néhány kivétellel a lakosság részéről érdeklődés nem mutatkozott.

 

A ciklus alatt végzett munkáról évenkénti elosztásban, időrendi sorrendben kívánok tájékoztatás adni a legfontosabb döntések és intézkedések felsorolásával.

 

2006. év

Az október 1-jei önkormányzati választást követően a Képviselő-testület az alakuló ülésen kívül 2 ülést tartott, összesen 27 határozatot hozott és 10 rendeletet alkotott.

Időrendi sorrendben a fontosabb döntések:

-         Polgármester, alpolgármester díjazásának megállapítása,

-         Bizottságok létrehozása, elnökök díjazásának megállapítása,

-         Ifjúsági ház vezető és a kijáró gyermekorvos díjazásának megállapítása,

-         Karácsonyi ajándékozás és a Bursa Hungarica támogatás összegének megállapítása.

A választás időpontja és az év vége közötti időszakban beruházás nem történt.

 

2007. év

A Képviselő-testület 13 ülést tartott, melyeken összesen 76 határozatot hozott és 21 rendeletet alkotott.

Időrendi sorrendben a fontosabb döntések:

-         Csatlakozás az adósságkezelései szolgáltatáshoz,

-         Dr. Markó Gábor jegyző beszámolójának elfogadása,

-         Döntés az iskolai dolgozók létszámcsökkentéséről,  

-         Döntés az ÖNHIKI pályázat benyújtásáról,

-         Civil szervezetek 1,5 millió forint összegű támogatása, 

-         Döntés a Nagypáltelepi MÁV tulajdonú 1,3 ha nagyságú terület 100 ezer forintért történő megvásárlásáról,

-         Döntés TEKI pályázat benyújtásáról: Nagypáltelep pusztán tűzi víz tároló építéséről 1.111.112 Ft összegben,

-         Döntés az ifjúsági házhoz 280.000 Ft értékben informatikai fejlesztéssel kapcsolatos pályázat benyújtásáról,

-         Dr. Sánta Ilona háziorvos és Dr. Dúró József állatorvos beszámolójának elfogadása,

-         Hegyi óvoda megszüntetése 2007. július 1. napjától,

-         2007. szeptember 1-vel Egységes Iskola létrehozása a Dombóvári Apáczai Csere János Szakközépiskolával, 

-         Zeneiskola fenntartása a 2007/2008. tanévben, a költségvetésünk terhére történő működéssel,

-         Csatlakozás „A települési szilárd hulladéklerakókat érintő térségi szintű rekultivációs programok elvégzésére” című pályázathoz,

-         Csatlakozás a LEADER programhoz kapcsolódó Bonyhádi Helyi Közösséghez,

-         A polgármester közmunkáról szóló beszámolójának elfogadása,

-         A Cigány Kisebbségi Önkormányzat beszámolójának elfogadása,

-         Polgármesteri hivatal foglalkoztatotti létszámának csökkentése 1 fővel (hivatalsegéd),

-         Együttműködési megállapodás kötése a szennyvíz kezelés megoldására (Dombóvár, Szabadi, Csoma és Attala településekkel)

-         A gyermekvédelem helyzetéről és a gyámügyről valamint az adóbefizetésekről szóló beszámoló elfogadása,

-         Döntés 24.900.000 Ft összegű folyószámla hitelkeret-szerződés megkötéséről,

-         Mezőgazdasági Zrt. tulajdonában levő sport öltöző és önkormányzati tulajdonú út cseréje,

-         Bursa Hungarica támogatás megállapítása 4 hallgató részére 5.000 Ft/fő/hó összegben,

-         Pedagógusföld bérleti díjából 600 ezer forint felosztása az iskolai és óvodai dolgozók között,

-         Költségvetéssel kapcsolatos döntések: beszámolók és koncepció elfogadása.

 

2008. év

A Képviselő-testület 16 ülést tartott, melyen 113 határozatot hozott és 17 rendeletet alkotott.

Időrendi sorrendben a fontosabb döntések:

-         A társult iskolánkkal és óvodánkkal csatlakozás a kistérségi integrált oktatási hálózathoz, valamint az iskola felújításhoz szükséges önerő biztosítása,

-         Önkormányzati számítógépes hálózat karbantartására szerződéskötés,

-         A konyha bérbeadásával kapcsolatos közbeszerzési eljárásról döntés, bíráló bizottság létrehozása,

-         Csatlakozás a mozgó könyvtári szolgálathoz,

-         Népszavazás tartása kábel tv. közvetítés és a hegyi óvoda működésével kapcsolatban,

-         Civil szervezetek támogatása 1,8 millió forint összeggel,

-         Csatlakozás a Tolna Hármas Összefogás Egyesülethez (Leader),

-         A közbeszerzés eredményeként a konyha bérbe adása Kovács István vállalkozó részére,

-         Dr. Sánta Ilona háziorvos beszámolójának elfogadása,

-         Dr. Markó Gábor jegyző 2007. évi polgármesteri hivatal munkájáról szóló beszámolójának elfogadása,

-         Czeller György, Horváth Attila, Bartók Csaba döbröközi és Simon Zoltán dombóvári lakos részére földterületek eladása összesen 305 ezer forint értékben,

-         Konyhai dolgozók munkaviszonyának megszüntetése,

-         Gyugyi Jánostól melléképület vásárlása 150 ezer forintért,

-         CÉDE pályázat benyújtása: „Az önkormányzati feladatellátás színvonalának javítása a polgármesteri hivatal infrastrukturális és informatikai fejlesztésére” (össz. beruházás 2.493.545 Ft, melyből támogatás 1.745.481 Ft, saját forrás: 748.064 Ft.),

-         CÉDE pályázat benyújtása: „Az önkormányzati feladatellátás színvonalának javítása érdekében közterületi játszótér fejlesztése, bővítése” (össz. beruházás: 1.493.800 Ft,

Támogatás összege: 1.045.660 Ft, saját forrás: 448.140 Ft),

-         TEKI pályázat benyújtása „Az önkormányzati tulajdonban levő járdák felújítása a településkép javítása érdekében” (Iskola, Széchenyi, Ifjúság, Páhy és Külső utcák, össz, beruházás: 3.511.518 Ft a támogatás összege: 2.458.062 Ft saját forrás: 1.053.456 Ft),

-         A Dombóvári Rendőrkapitányság és a kmb. rendőr 2007. évi beszámolójának elfogadása,

-         Dr. Dúró József állatorvos beszámolójának elfogadása,

-         A gyermekvédelem helyzetéről és gyámügyről szóló beszámoló elfogadása,

-         A testületi és bizottsági üléseken nyomógombos szavazógéppel történő szavazás bevezetése,

-         Az Egységes Iskoláról szóló 2007/2008 évi beszámoló elfogadása,

-         Szociálpolitikai Kerekasztal létrehozása,

-         Béndek Jánosné részére 150 m2 nagyságú Ifjúság utcai telek eladása 150.000 forintért,

-         Döntés az IKSZT cím elnyerése iránti pályázat benyújtásáról,

-         Önkormányzati számítógépek karbantartására szerződéskötés 20.000 Ft összegben,

-         Döbröközi honlap karbantartására szerződéskötés 20.000 Ft/hó összegben,

-         Döntés 23.013.000 Ft összegű folyószámla hitelkeret szerződés megkötéséről,

-         Bursa Hungarica támogatásról döntés 6 hallgató részére 4.000 Ft/fő/hó összegben,

-         Döntés 150.000 Ft összegű  karácsonyi ajándékozásról a gyermekek részére,

-         Döntés a háziorvos támogatásáról az orvosi rendelő működéséhez 20.000 Ft/hó összegben,

-         Az adófizetésről szóló beszámoló elfogadása,

-         Döntés a könyvtári pályázatban történő részvételről,

-         A  Viziközmű Társulat Előkészítő Bizottság tagjainak megválasztása,

-         Döntés a pedagógusföld bérleti díjából történő 470.000 Ft összegű jutalmazásról.

 

2009. év

A Képviselő-testület 17 ülést tartott, melyeken 93 határozatot hozott és 10 rendeletet alkotott

Időrendi sorrendben a fontosabb döntések:

-         A 2009. évi közfoglalkoztatási terv elfogadása,

-         A Viziközmű Társulat Előkészítő Bizottság tagjai díjazásának megállapítása 70.000 Ft/fő,

-         Döntés a konyha bérbeadásával kapcsolatos közbeszerzési bíráló bizottság megalakításáról,

-         Döntés a Dombóvár TV egyszeri 50.000 Ft-os támogatásáról,

-         A település sportkoncepciójának elfogadása,

-         Döntés a sportcsarnok felújításával kapcsolatos pályázat benyújtásáról,

-         Döntés a civil szervezetek 1.800.000 forint összegű támogatásáról,

-         Döntés „Az önkormányzati tulajdonban levő járdák felújítása a településkép javítása érdekében” TEKI pályázat benyújtásáról (Külső, Páhy utca és Újtelep) össz. beruházás: 3.362.276 Ft saját forrás: 840.569 Ft,

-         Döntés „Önkormányzati út felújítása az Iskola utcában” TEUT pályázat benyújtásáról: össz. beruházás 3.837.695 Ft saját forrás: 1.612.271 Ft,

-         Döntés a „Közfoglalkoztatáshoz kapcsolódó eszközbeszerzés” CÉDE pályázat benyújtásáról: össz. költség: 880.665 Ft saját forrás: 220.173 Ft,

-         Döntés a Döbröközi Mezőgazdasági Zrt-vel kötött haszonbérleti szerződés 2019. december 31-ig történő meghosszabbításáról,

-         Dr. Markó Gábor jegyző 2009. június 1-vel történő áthelyezéséhez hozzájárulás,

-         Kárpáti Csaba jegyző 2009. július 1-vel történő kinevezése,

-         Döntés a Nagypáltelepi 240 méter hosszúságú vízvezeték-hálózat bővítésről és 5.000 Ft/ingatlan hozzájárulásról,

-         Döntés az Európa-park projektben történő részvételről Döbrököz Finnországot jeleníti meg,

-         A Kaposmenti Hulladékgazdálkodási Program önerő finanszírozásának elfogadása,

-         Döntés az önkormányzati tulajdonú nonprofit kft. alapításáról,

-         Közbeszerzést követően döntés a konyha Kovács István vállalkozó részére történő bérbeadásáról és az étkeztetés díjának megállapításáról,

-         Döntés az iskola felújítás költségeihez szükséges 11.267.956 Ft összegű saját erő biztosításáról,

-         Döntés a 24.400.000 Ft összegű folyószámla hitelkeret szerződés megkötéséről,

-         Döntés a Bursa Hungarica támogatásról 13 hallgató részére 3.000 Ft/fő/hó összegben,

-         Döntés a Művelődési Ház épületrészeinek és környékének felújítása és korszerűsítése (IKSZT) pályázatról össz. beruházás: 51.613.843 Ft saját forrás: 11.278.461 Ft,

-         Döntés a működésképtelen helyi önkormányzatok egyéb támogatásával kapcsolatos kérelem benyújtásáról,

-         Döntés a szennyvíz kiépítéssel kapcsolatos pályázatból történő kilépésről és az önerő legfeljebb 2 millió forintig történő elfogadásáról,

-         Dr. Sánta Ilona háziorvos beszámolójának elfogadása,

-         Deák Béla kmb. rendőr beszámolójának elfogadása,

-         Szociális gondozónők beszámolójának elfogadása,

-         Ifjúsági Házban folyó tevékenységről szóló beszámoló elfogadása,

-         Döntés az Ivóvíz minőség javító programban való részvételről.

 

2010. év

A Képviselő-testület ez évben idáig 9 ülést tartott, melyeken 66 határozatot hozott és 10

rendeletet alkotott.

Időrendi sorrendben a fontosabb döntések:

-         A Dombóvár és Környéke Kistérségi Ivóvíz-minőség Javító Társulás társulási megállapodásának elfogadása,

-         A 2010. évre szóló Cafetéria Szabályzat elfogadása,

-         A 2009. évi közfoglalkoztatásról szóló beszámoló és a 2010. évi közfoglalkoztatási terv elfogadása,

-         Döntés a „Közfoglalkoztatás-szervezők foglalkoztatásának támogatása” pályázat benyújtásáról (igényelt támogatás összege: 2.081.700 Ft),

-         Döntés az iskola 2010. évi költségvetéséhez (tanügyi igazgatás, irányítás és közvetett költségeihez) az állami normatíva 5 %-ának megfelelő mértékben történő hozzájárulásról,

-         Döntés a civil szervezetek 1.825.000 Ft összegű támogatásáról,

-         Döntés a Szarvasd pusztáról történő Nagypáltelepi ideiglenes vízhálózat kiépítéséről,

-         Döntés a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás 330 Ft/hó összegű térítési díj megállapításáról,

-         Nyári gyermekétkeztetésről döntés, létszám keret: 50 fő,

-         Döntés a 2009. évnek megfelelő hulladékszállítási díj mértékéről,

-         A kistérségi térfigyelő rendszer kiépítésével kapcsolatos döntés,

-         Döntés 1 fő mezőőr 2010. július 1-től történő foglalkoztatásáról,

-         Döntés az iskola felújítás költségeihez való hozzájárulásról,

-         Döntés a méhnyakrák elleni védőoltás 15 ezer forint összegű önkormányzati és 15 ezer forint összegű Gyermekeinkért Alapítványi támogatásáról,

-         Az Apáczai Oktatási Központ beszámolójának elfogadása,

-         Döntés a vasúti átjáró melletti útsüllyedés helyreállításával kapcsolatos vis maior támogatási igény benyújtásáról,

-         Döntés az árvíz miatti védekezésre vis maior támogatási igény benyújtásáról,

-         Döntés a Roma Ház Döbröközi Cigányokért Kulturális Alapítvány részére történő átadásáról,

-         Döntés 22.800.000 Ft összegű folyószámlahitel szerződés megkötéséről,

-         Döntés a szennyvíz hálózattal kapcsolatos 2.101.892 Ft összegű hozzájárulás megfizetéséről,

-         Döntés az iskola felújítás kivitelezési munkái során felmerülő pótmunkák összegének elfogadásáról,

-         Döntés az iskola elektromos energia ellátásának bővítéséről,

-         Döntés az Európa Nap költségeinek Hagyományőrző Alapítvány részére történő biztosításáról, és a régi öltöző vizesblokkjának 250 ezer Ft értékű felújításáról,

-         Döntés az építési törmelék lerakásának tiltásáról.

 

A testületi ülések napirendi pontjai között szerepelnek a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról és a két ülés közötti eseményekről szóló beszámolás.

Minden évben fontos és határidőhöz kötött a költségvetés tárgyalása, a belső ellenőrzési terv elfogadása, a vízdíj, hulladékszállítási díj és az étkezési díj megállapítása, valamint a testületi ülésprogram megtárgyalása. Az Egyebek című napirendi pontban mindig aktuális témák megtárgyalására került sor. Nem volt arra példa, hogy határozatképtelenség miatt az ülés elmaradt volna, valamint igazolatlan hiányzás sem fordult elő.

Önkormányzatunk az elmúlt ciklusban a szennyvíz hálózat kiépítésén kívül a tervezett beruházásokat elvégezte.

Az uniós és hazai pályázatokon elnyert támogatással és saját forrás felhasználásával közel 200 millió forint értékű beruházást tudunk megvalósítani.

Az iskola felújítás a hatósági eljárások elhúzódása miatt késik. A tanítás négy megfelelően kialakított helyszínen folyik.

Az 51 millió forint összegű nyertes pályázatnak köszönhetően a jövő évben sor kerül a művelődési ház bővítésére, lapos tetős épület felújítására (IKSZT).

A 2009. évben indult „Út a munkához” programmal jelentősen megváltozott a segélyezési rendszer. A rendelkezésre állási támogatás helyett lehetőség szerint a legnagyobb számban igyekeztünk közmunkát biztosítani a munkanélküli személyeknek. A RÁT saját forrása 20 %, a foglalkoztatásé pedig 5 %. A RÁT folyósítása helyetti foglalkoztatással önkormányzatunk évente közel 6 millió forintot takarított meg, továbbá a különböző területeken folyamatosan végzett munka (a falukép folyamatos karbantartásán kívül, az ebédhordás, beruházásoknál és önkormányzati ingatlanainknál szakipari munkavégzés, bér fűnyírás) nem kis eredménnyel járt. Szem előtt kell tartani, hogy a közfoglalkoztatottakkal üzleti tevékenységet végezni nem lehet, mert rájuk bértámogatást kap az önkormányzat (95 %). Az átlag 50 létszámú foglalkoztatás komoly feladatot jelent, melyet a 2 fő közfoglalkoztatás szervező a lehető legjobban teljesít. A közfoglalkoztatás szervezők béréhez összesen 3,5 millió Ft-ot nyertünk.

A Sorsfordító-Sorsformáló program sajnos az árvíz miatt nem mondható eredményesnek. A program ezer órás képzési ideje e hónap végén lejár, ezt követően a programban részt vevő 10 főt az önkormányzat foglalkoztatja, a jelenlegi munkaterületen, 2012. január 31-ig, 100 %-os munkaügyi támogatással.

A szociális juttatások összege a juttatások mértékének és a támogatottak számának növekedése miatt évente emelkedő tendenciát mutat. Az idei főbb mutatók: a szociális jellegű kiadások összege 51 millió forint, melyből a rászorultságtól függő pénzbeli ellátás összege: 34 millió forint, természetben nyújtott ellátás összege: 17 millió forint. A Dombóvári „Kapaszkodó” Humán Szolgáltató Központ foglalkoztatásában álló három fő házi szociális gondozó 30 fő rászorult személyt lát el, a gondozási díj mértéke 130 Ft/óra. A Dombóvári Egyesített Szociális Otthon által megbízással foglalkoztatott 2 gondozónő látja el a jelzőrendszeres szolgáltatást igénylő személyeket, akiknek száma jelenleg: 4 fő. A szolgáltatást az igénybevevők fizetik meg 330 Ft/hó összegben.

Képviselő-testületünk döntött az Ivóvíz minőség javító és a Kaposmenti Hulladékgazdálkodási programban történő részvételről, melyekhez fűződő célok megvalósulása a jövő és azt követő évben várható.

A Képviselő-testület egyik legfontosabb feladata, hogy döntéseivel az önkormányzat működőképességét biztosítsa. Ezt mindvégig sikerült teljesíteni.

                        

                                Az elmúlt négy év fő költségvetési mutatói:

    év        mérleg főösszeg (ezer forint)                   hitel állomány (ezer forint)

  2006.                287.798                                                        14.069

  2007.                277.959                                                        11.605

  2008.                267.182                                                          6.018                   

  2009.                267.996                                                          8.412 

  2010.                290.011                                                          1.954 

 

A fenti hitelállományunk nem tartalmazza a folyószámlahitelünket, mert az állandóan változik. Az ez évi 22.800.000 forint folyószámlahitelünk egyenlege a mai napon: 0 forint, tehát a teljes összeg a rendelkezésünkre áll. Önkormányzatunknak jelenleg kifizetetlen számlája nincs.

A legtöbb beruházásunk pályázati támogatásból valósult meg. A legnagyobb számú pályázatot ebben az évben nyújtottuk be, civil szervezetek bevonásával. A benyújtott fejlesztések megnevezései: Település üzemeltetési eszközök beszerzése, Sátortábor kialakítása, Roma Nap Döbrököz 2010, Piac kialakítása, Tolerancia nap, Ifjúsági szálló kialakítása, Roma Közösségi Épület felújítása, Községháza felújítása, Faluszépítés – Buszmegállók felújítása, Virágos Döbröközért, Életfa állítás, játszótér bővítés, Sport Közösségi Épület felújítás, Általános Iskola kerítésének felújítása, Európa Nap Döbrököz 2010. A pályázatok egy részének befogadása megtörtént, elbírálásuk folyamatban van. Testületünk döntött a pályázó civil szervezetek, pályázatokkal kapcsolatos pénzügyi lebonyolításáról.

Önkormányzatunk értékeli a civil szervezetek munkáját, ezért évente támogatást állapított meg részükre, az utolsó években 1,8 millió forint plusz a sportöltöző rezsije átlag évi 6-700 ezer forint összegben. A ciklus ideje alatt összességében 10 millió forint összegű támogatás kaptak a civil szervezetek.

A tavalyi évben a képviselők részére biztosított 3 millió forint, különböző területeken történt felhasználása hasznos volt.

Nem önkormányzati beruházás, de mindenképpen említésre méltó az új Kapos híd, melyhez felvezető út az árvíz következtében megrokkant és a híd támfalborítása leomlott. Ígéret szerint a garanciális helyreállításra még ebben az évben sor kerül.

A település életében a beruházásokon kívül nagyon fontos a munkalehetőség, oktatás, egészségügy, környezetvédelem, művelődés, hagyományápolás, sport, közrend, közbiztonság.

Az elmúlt ciklus ideje alatt munkalehetőség szempontjából korábban a közmunkaprogramokban való részvételt, a Cigány Kisebbségi Önkormányzat általi foglalkoztatást és képzéseket, a tavalyi évtől pedig a közfoglalkoztatást tudtuk megvalósítani.

Az oktatás terén az egységes iskolához fűződő reményeink teljesültek. A nyolc osztályos iskola helyben történő működése zavartalan volt. Az iskolatársulással az anyagi megtakarításon túl, teljes lett a szakos ellátottság, felnőttképzés folyt és jelenleg is folytatódik, valamint megvalósul az iskola felújítása, bővítése és akadálymentesítése. Az óvodatársulás is pozitív eredményeket hozott.

Az egészségügyben a háziorvos változtatásaihoz (előjegyzés, stb.) igazodott a lakosság, elköltözésével viszont elveszítettük azt a biztonságot, melyet a helyben lakás nyújtott.

A Doktornő több alkalommal szervezett ingyenes szűrővizsgálatot, melyek részvételi aránya minden esetben magas volt. A védőnői és gyermekorvosi szolgálat és a terhes tanácsadás zökkenőmentesen működött. A H1N1 vírus elleni védőoltást az országos átlaghoz hasonló számban vette igénybe a lakosság. A méhnyakrák elleni védőoltás támogatását örömmel vették az érintettek. A jövő évre vonatkozóan nagyobb igény jelentkezik.

A környezetvédelem szempontjából sajnálatos, hogy a lakosság kevés számú igénye miatt a szennyvíz beruházást nem tudtuk megvalósítani. Remélhetőleg kedvezőbb pályázati feltételekkel a jövőben megvalósítható lesz. Az ivóvíz minőség javító program kapcsán remélhetőleg a lakosság egészséges ivóvízhez jut. A hulladékszállítással kapcsolatos szolgáltatási tartalom a fizetendő magas díj miatt lecsökkent, lim-lom akció és zöldhulladék szállítás nincs. A szolgáltatás ez évi költsége közel 8 millió forint. A hulladéklerakó rekultiválását követően várható, hogy megnő az illegális szemétlerakás, mely ellen szükséges lesz büntetéssel fellépni.

A művelődés, hagyományőrzés tekintetében kimagasló munkát végzett a Hagyományőrző Alapítvány. Az alapítvány sikeres pályázatának köszönhető a ciklus kettő, nagy sikert aratott rendezvénye: az iskola 100 éves ünnepsége és az Európa Nap. Minden évben megrendezésre kerültek a nemzeti ünnepeink, a majális, a hagyományos pünkösdi ünnep, a szüreti felvonulás, a lóverseny és az utóbbi években magas színvonalon megrendezett és nagy sikerű karácsonyi ünnepség sorozat. A művelődés ház, ifjúsági ház és könyvtár a rendeltetésének megfelelően működik.

A sport területén jelentős a futball csapat szerepe. Minden évben az önkormányzattól a működéshez és rezsiköltség megfizetéséhez támogatást kapott. A Fogathajtó Egyesület önkormányzati támogatással évente megrendezte a lóversenyt és a szüreti felvonulást.

A közrend és közbiztonság tekintetében a kmb. rendőr elköltözésével a háziorvoshoz hasonlóan a lakosság biztonság érzete csökkent. Fontos a Polgárőrség munkája, mellyel a rendőr munkáját segítik. A köz és magánvagyon védelme érdekében a már működő mezőőr mellett önkormányzatunk még egy fő, több feladattal felruházott mezőőrt foglalkoztat, akinek bérét a munkaügyi központ fél évig  50 %-ban támogatja.

 

Az elmúlt négy évben végzett önkormányzati munkát a leírtakban kívántam összegezni. A működés nehézségei mellett nehéz, de szükséges döntéseket is kellett hoznunk.

Úgy érzem, hogy a Képviselő-testület minden tagja igyekezett tudása legjavát nyújtva dolgozni. Együttgondolkodásunkkal, közös, felelősségteljes döntéseinkkel elértük azt, hogy önkormányzatunk a ciklus egész ideje alatt megőrizte működő képességét. A megszorító intézkedések, a megfontolt kiadások, a bevételek növelése, a takarékos gazdálkodás, az adómorál javítása, a bértámogatások maximális kihasználása azt eredményezték, hogy költségvetésünk mutatói jók, gazdálkodásunk rentábilis.

Mindezért a Képviselő-testület négy éves munkáját köszönet illeti.

 

Kérem a Tisztelt Képviselő-testületet beszámolóm elfogadására.

 

Döbrököz, 2010. szeptember 22.

                                                                                              Szili Lajosné sk.

                                                                                                polgármester   

 

<<<vissza<<<